۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
روند متعادل بازار رمزارزها

بیت کوین با رشد ۰.۷۹ درصدی درحال حرکت به سمت مقاومت ۴۵ هزار دلاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۱ هزار و ۸۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۰.۷۹ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۹۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰۳۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۲۰ دلار و ۷ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۴۸ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۰۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۴۷ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۸ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۶ دلار و ۸۷ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۱ درصدی

ترا (Tera): ۹۵ دلار و ۰۹ سنت

تغییرات: رشد ۰.۳۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۸ دلار و ۵۷ سنت

تغییرات: رشد ۱.۱۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۰ دلار

تغییرات: رشد ۳.۲۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۹ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: رشد ۰.۳۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روند متعادل بازار رمزارزها

حمایت: ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: حرکت به سمت مقاومت ۴۵ هزار دلاری.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

روند متعادل بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۹۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۴ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۳۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۶ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۲ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۴ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۹۸ میلیارد دلار

روند متعادل بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۷ واحد

روند متعادل بازار رمزارزها

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

روند متعادل بازار رمزارزها

بیشترین رشد و بیشترین کاهش توکن‌ها

روند متعادل بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

اعمال محدودیت بایننس بر کاربران روسی درپی پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، روز سه‌شنبه رسماً محدودیت‌های جدیدی را علیه شهروندان روسی اعلام کرد که براساس این کاربران اگر بیش از ۱۰,۰۰۰ یورو سرمایه در این پلتفرم داشته باشند، با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد. این حساب‌های مسدود شده دیگر نمی‌توانند از بازار اسپات، آتی و کیف پول‌های امانی و همچنین سپرده‌های سهام‌گذاری شده و کسب‌شده بایننس استفاده کنند. این محدودیت‌ها برای کاربران با ملیت روسی، ساکنان روسیه و همچنین نهادهای قانونی مستقر در این کشور اعمال خواهد شد.

کومرتس‌، غول بانکداری آلمان، درخواستی برای مجوز استفاده از ارزهای دیجیتال ثبت کرد

سخنگوی کومرتس‌بانک (Commerzbank)، غول بانکداری آلمان به خبرگزاری بورسن زیتونگ (Börsen-Zeitung) اعلام کرد که این بانک در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ درخواستی برای پذیرش ارزهای دیجیتال ثبت کرده است. اگر این درخواست پذیرفته شود، این بانک اجازه ارائه خدمات معاملاتی و نگهداری ارزهای دیجیتال را خواهد داشت. کومرتس‌بانک به بیش از ۱۸ میلیون فرد و ۷۰,۰۰۰ مؤسسه، خدمات ارائه می‌دهد و برای ارائه خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال خود، مشتریان سازمانی را هدف قرار داده است.

صرافی dYdX تا پایان سال کاملاً غیرمتمرکز خواهد شد

صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال «dYdX» اعلام کرده است که قصد دارد از طریق به‌روز رسانی نسخه چهارم پروتکل خود تا پایان سال، کاملاً غیرمتمرکز شود. درحال حاضر، مؤلفه‌های خاصی از این صرافی از جمله قراردادهای هوشمند اتریوم، حاکمیت و سهام‌گذاری غیرمتمرکز هستند. با این حال، قسمت ثبت سفارش و ماشین تطبیق آن توسط تیم توسعه dYdX مدیریت می‌شود.

رکورد فروش گران‌ترین توکن غیرمثلی شبکه کاردانو شکسته شد

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در توئیتر خود اعلام کرد که یک توکن غیرمثلی (NFT) در این بلاک چین به قیمت ۱۳۵,۰۰۰ ADA به فروش رفته است. این توکن غیرمثلی که به چیلد کونگ شماره ۸۸۸۵ (ChilledKong۸۸۸۵) متعلق بوده است، گران‌ترین توکن فروخته شده در شبکه کاردانو محسوب می‌شود. این چیلد کونگ یک ویژگی منحصر به فرد دارد و شانس هر شخص برای داشتن آن تنها ۰.۸ درصد است.

تحلیل‌گر معروف: بهای فعلی بیت کوین پایین‌تر از ارزش واقعی آن است

ویلی وو، محقق برجسته بیت کوین، در توئیتر خود دیدگاهی صعودی برای این ارز دیجیتال منتشر کرده است. به عقیده وی، براساس شاخص شوک عرضه با نقدینگی بالا، بهای کنونی بیت کوین کم‌تر از ارزش حقیقی آن است. این شاخص یک نسخه از شاخص شوک عرضه ویلی وو محسوب می‌شود. شوک عرضه به نسبت عرضه غیرقابل دسترس و قابل دسترس یک دارایی گفته می‌شود.

بزرگ‌ترین خرده‌فروشی وسایل الکترونیکی در اروپا خودپردازهای بیت کوین نصب می‌کند

براساس گزارش خبرگزاری کلاین زایتونگ، خرده‌فروشی شماره یک وسایل الکترونیک در اروپا یعنی مدیا مارکت (Media-Markt)، تصمیم گرفته است تا خودپردازهای بیت کوین را در ۱۲ شعبه خود در سراسر اتریش راه‌اندازی کند. این دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از برند کورانت (Kurant) هستند. مدیا مارکت آزمایش این قابلیت را در سال ۲۰۱۹ در یکی از شعب خود در وین آغاز کرده بود و اکنون با افزایش تقاضا تصمیم به گسترش آن گرفته است. گفتنی است که مدیا مارکت دارای بیش از هزار فروشگاه در سراسر اروپا است.

دی‌اپ ریدار: بازی‌های بلاک چینی صنعت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را رهبری می‌کنند

پلتفرم تحلیل داده‌های بازار دی‌اپ ریدار (DappRadar) و اتحادیه بازی‌های بلاک چین (BGA)، روز چهارشنبه گزارش مشترک سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ بازی‌های بلاک چینی را منتشر کردند. براساس این گزارش، در این مدت ۲.۵ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است. این گزارش می‌گوید که بیشترین سرمایه جذب شده متعلق به انیموکا برندز Animoca Brands با ۳۶۰ میلیون دلار است. در این گزارش همچنین ذکر شده است که بازی‌های بلاک چینی در ماه مارس ۱.۲۲ میلیون دلار کیف پول منحصربه‌فرد فعال جذب کردند و بیش از نیمی از فعالیت این صنعت مربوط به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) مرتبط با بازی بوده است.

ویتالیک بوترین: نفوذ من بر اتریوم به‌طور مداوم در حال کاهش است

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم مدعی شده که نفوذ او بر اتریوم به‌طور مداوم در حال کاهش است و می‌گوید که امروز نفوذ کمتری نسبت به شش ماه پیش دارد. او می‌گوید: «احساس می‌کنم نفوذ من در اتریوم هر شش ماه یک‌بار کاهش می‌یابد. نفوذ من، الان کمتر از شش ماه پیش است. شش ماه پیش هم نفوذم کمتر از یک‌سال قبل بود و یک‌سال قبل هم کمتر از ۱۸ ماه پیش بود.»

بوترین همچنین خاطرنشان کرد که افراد زیادی در جامعه اتریوم وجود دارند که حتی تلاش او برای متقاعد کردن آنها در جهت حرکت کردن به سمت مشخصی دشوار است. خالق اتریوم می‌گوید حتی برخی از طرح‌های پیشنهادی برای ارتقا اتریوم که خودش شخصاً آنها را تبلیغ می‌کند نیز موفق نمی‌شوند. بوترین همچنین در این مصاحبه اعتراف کرد که به دلیل وجود ذی‌نفعان زیادی که در فرآیند تصمیم‌گیری نقش دارند، ایجاد تغییرات بزرگ در پروتکل اتریوم سخت‌تر می‌شود.

آمریکا شرکت استخراج ارزهای دیجیتال بیت‌ریور را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه شرکت روسی استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال بیت‌ریور (BitRiver) و ۱۰ شرکت تابعه آن را به لیست تحریم‌های خود افزوده است. این اقدام نشان‌دهنده افزایش فشار علیه صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه است و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز به هیچ ارتباط خاصی بین شرکت بیت‌ریور و حکومت روسیه اشاره نکرد. شرکت بیت‌ریور بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه است. گفتنی است که طبق برآوردهای اخیر، روسیه پس از ایالات متحده و قزاقستان، سومین منبع استخراج بیت کوین در سراسر جهان است.

انتقاد شدید دیوید شوارتز از اقدام ایلان ماسک برای تصاحب خصمانه توئیتر

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل درباره دلیل واقعی اقدام میلیاردر پرحاشیه برای تصاحب خصمانه توئیتر گفت که هدف ایلان ماسک، ایجاد محیطی خوب و مناسب برای آزادی بیان نیست. شوارتز معتقد است که ایلان ماسک می‌خواهد با تصاحب توئیتر و کنار گذاشتن سیاست اعتدالی این شرکت، فضا را به نفع دیدگاه سیاسی خود تغییر دهد و نحوه برخورد با بیان دیدگاه سیاسی که او از آن حمایت نمی‌کند را بدتر کند. مدیر ارشد فناوری در پاسخ به توییت ایلان ماسک درباره اینکه تنها ۱۰ درصد چپ‌گرایان و راست‌گرایان از اقدام او برای تصاحب توئیتر ناراضی هستند؛ اظهار داشت که این اقدام ماسک، در صورت موفقیت تنها برای افراد بی‌خرد و غیرمنطقی مفید خواهد بود و این افراد در شبکه‌های اجتماعی انسان‌های منطقی را مجازات خواهند کرد.

در سال جاری ۳.۶ میلیون آمریکایی از ارزهای دیجیتال برای انجام خرید استفاده خواهند کرد

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی اینسایدر اینتلیجنس (Insider Intelligence)، تخمین این شرکت نشان می‌دهد تعداد بزرگ‌سالان آمریکایی که در سال ۲۰۲۲ از ارزهای دیجیتال برای انجام خرید استفاده خواهند کرد، به ۳.۶ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. تحلیلگران این شرکت می‌گویند ارزش ارزهای دیجیتالی که در سال جاری برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌شوند، ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت. به گفته دیوید موریس، تحلیلگر ارشد اینسایدر اینتلیجنس نوسانات ارزهای دیجیتال با افزایش استفاده از استیبل کوین‌ها کاهش پیدا می‌کند.گفتنی است که این شرکت پیش‌بینی کرده تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد بزرگسالان آمریکایی که کاربر ارزهای دیجیتال هستند، به ۳۳.۷ میلیون نفر افزایش پیدا کند و این رقم در سال ۲۰۲۳ تا ۳۷.۲ میلیون نفر افزایش یابد.

نقشه بازار رمز ارزها

روند متعادل بازار رمزارزها

کد خبر 570115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.