برای شناختن ابعاد شخصیتی سردار حجازی، زمان لازم است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار حجازی گفت: یک‌سال از شهادت سردار بزرگ ایران و اسلام و اصفهان می‌گذرد، اما زمان بیشتری نیاز است که سه بعد شخصیتی جامع ایشان را در طول 43 سال خدمت‌گذاری موثر بشناسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در اولین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در سالن گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: تخت‌فولاد بعد از وادی‌السلام بزرگ‌ترین آرامگاه علما و مراجعان و عرفای اسلام و تشیع بزرگ است از همه مهم‌تر هشت هزار شهیدی که ما با آن‌ها دوست بودیم.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح اصفهان، نیروی هوایی قهرمان هوانیروز، فرماندهی توپخانه و موشک‌ها و ده‌ها هزار بسیجی، پاسداران بودند که هشت هزار شهید در این مکان آرمیدند. قهرمانان اصفهان و دیگر استان‌ها، ایران را نجات دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: در سحرگاه ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری هنگام ضربت ابن‌ملجم بر سر مولای متقیان زمین به لرزه درآمد و خروش از فرشتگان آسمان‌ها بلند شد و جبرئیل ندا سر داد که سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست.

وی اضافه کرد: مردم ولایت‌مدار استان اصفهان که دل‌هایتان با نور معرفت قرآن و به عشق و محبت ۱۴ معصوم (ع) روشن است، قدر لیالی قدر را بدانید و از خدایی که صاحب تمام کهکشان‌ها است و از امیرالمومنین (ع) و حضرت بقیه الله (عج) برای نجات بشریت بخواهید که حال و وضع ما را بهتر کند و درهای نعمت و برکت را به سوی ملت ما و ملت‌های اسلامی بگشاید.

سرلشکر صفوی گفت: از جوانان عزیز می‌خواهیم که اگر فرصت دارید تاریخ ۵۰۰ ساله اصفهان را از زمانی که دولت صفوی در این شهر مستقر شد مطالعه کنید، جوانان به مسجد شیخ لطف الله که می‌روید کاشی‌کاری‌ها نوشته ۹۱۱ هجری قمری یعنی ۵۰۰ سال پیش ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ما با فرهنگ توحیدی هیچ‌گاه ملت ما بت‌پرست نبود، همواره به خداوند ایمان داشت، تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما با انحطاط سلسله ساسانی که مصادف با بعثت پیامبر بود، مردم ایران با هوشمندی اسلام نبوی را پذیرفتند و سپس با معارف اهل بیت (ع) آشنا شدند و مدال افتخار شیعه بودن را بر گردن آویختند و حضور امثال سلمان فارسی در این عشق الهی تأثیرگذار بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: افتخار دیگر برای مردم شهر اصفهان این است که اولین لشکریان اسلام سال ۲۳ هجری قمری به فرماندهی عبدالله خزایی به اصفهان آمدند. خود مردم به استقبال او رفتند، یکی از یاران امیرالمومنین (ع) در جنگ جمل و صفین بود و تفکر شیعی از آن زمان شکل گرفت.

وی افزود: اصفهان در طول ۵۰۰ سال گذشته همواره پیش‌تاز در تمدن‌سازی بوده است و اولین تمدن سازی در زمان صفوی از اصفهان شکل گرفت و دومین گام پیروزی انقلاب بود، ملت‌های بزرگ دارای رهبران و هویت بخش هستند که تمرکز و تفکر آن ملت را دارند.

سرلشکر صفوی گفت: خانه مشروطیت را ببینید که چه سرداران و فرماندهان و زنان اصفهان در زمان مشروطیت از همین جا تا تهران رفتند و فتح کردند.

وی اظهار کرد: در این گام دوم انقلاب با هوشمند، ایمان به خدایی که صاحب انقلاب است، ایمان به اینکه حضرت مهدی صاحب انقلاب است، با رهبری رهبر جانباز، حکیم، صبورمان حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای و دولت جدید از این سختی‌ها عبور می‌کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: استقرار دولت به طول می‌انجامد، اما با تجربه ۴۰ ساله‌ام می‌گویم گشایش در سیاست خارجی، داخلی و اقتصاد مردم به زودی حاصل خواهد شد. جای امیدواری بسیاری وجود دارد. ایران و ملت ایران و دولت ایران بزرگ‌ترین پشتیبان خواهند بود.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار حجازی گفت: یک‌سال از شهادت سردار بزرگ ایران و اسلام و اصفهان می‌گذرد، زمان بیشتری نیاز است که سه بعد شخصیتی جامع ایشان یعنی افق بلند تفکر جهادی و راهبردی، اخلاق و تواضع و مردم‌داری و مردم یاری و عملکرد ایشان را در طول ۴۳ سال خدمت گذاری مؤثر بشناسیم.

سرلشکر صفوی گفت: امیدوارم با ایستادگی و مقاومت به گشایش اقتصادی برسیم، پیش روی ما امیدوار کننده است. نگاه ما نگاه درست استراتژیک است. مشکل ما در داخل کشور به برکت مردان کارآمد و دولت‌مردان در سطوح مختلف برطرف خواهد شد.

کد خبر 570086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.