نیکوکاری سبب طولانی شدن و برکت در عمر است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: احسان و نیکوکاری از جمله اعمال پسندیده‌ای است که نه تنها باعث افزایش طول عمر می‌شود، بلکه ثمرات و آثار مثبت آن در بخش‌های مختلف زندگی انسان هم تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با رئیس شورای شهر کاشان و اعضای مؤسسه توانبخشی هاجر اظهار کرد: احسان و نیکوکاری از جمله اعمال پسندیده‌ای است که نه تنها باعث افزایش طول عمر می‌شود، بلکه ثمرات و آثار مثبت آن در بخش‌های مختلف زندگی انسان هم تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه احسان و نیکوکاری، اگر به صورت مخفیانه و دور از دید مردم باشد، ارزش آن هم چند برابر می‌شود، افزود: علت اینکه بسیاری از افراد خیر و نیکوکار تمایل ندارند که اسمی از آنها برده شود این است که می‌خواهند کارهای نیک آنها به تأسی از مولایشان علی (ع) مخفی بماند.

حسینی با اشاره فعالیت‌های این مرکز توانبخشی در راستای نگهداری و آموزش معلولان ذهنی و جسمی افزود: تجلیل از نیکوکاران، در ترویج و گسترش بیش از پیش، احسان و نیکوکاری در راستای دستگیری از نیازمندان، بسیار مؤثر بوده و آثار مثبتی در جامعه دارد.

وی انجام کار خیر انسان را توجه و نگاهی از خداوند دانست که به بندگان خاص خود هدیه می‌کند و سبب می‌شود که خیری کثیر برای آن فرد محسوب شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: چنانچه فردی محبوب خداوند شود و کار خیری انجام دهد مورد لطف مستمر و بیکرانش قرار گرفته و راه‌های خدمت بیشتری را برای آن شخص باز می‌کند و به عنوان باقیات صالحات برای آن فرد جاری می‌سازد.

وی با اشاره به آموزش‌ها تدوین شده در مراکز توانبخشی گفت: یکی از اصول دین ما عدالت است که اگر تبیین درستی برای آن صورت بگیرد خانواده‌های که فرزند معلول دارند، می‌پذیرند که خداوند حکیمانه رفتار کرد و توان و ناتوانی فرزندی را بر اساس حکمت خود تعیین می‌کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: هر فردی به اندازه عقل خود مکلف است و باید واجبات دینی فرزندان معلول نیز به آنها آموزش داده شود تا وظایف بندگی و شکرگزاری را نیز به اندازه فهم خود انجام دهند.

وی در پایان از مدیران مراکز توانبخشی خواست تا برای تقویت انگیزه خدمت خود به منازل مددجو نیز مراجعه و از نزدیک نظاره‌گر زندگی آنها باشند.

کد خبر 570076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.