فودن زیر نظر گواردیولا رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد

فودن ستاره منچسترسیتی رکورد بوسکتس اسطوره بارسلونا را شکست و به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که 50 بازی زیر نظر گواردیولا به میدان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیل فودن، هافبک منچسترسیتی، با حضور در ترکیب اصلی تیمش در بازی دیروز، چهارشنبه سی و یکم فروردین ماه مقابل برایتون که پیروزی سه بر صفر همراه بود، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که ۵۰ بازی در لیگ برتر زیر نظر پپ گواردیولا به میدان رفته است.

فودن ۲۱ ساله در روز بازگشت تیمش به صدر جدول لیگ برتر، این مهم را با یک گل بدست آورد. او اکنون در مجموع ۹۳ بازی لیگ برتر، ۴۳ بازی به عنوان بازیکن تعویضی، زیر نظر سرمربی کاتالان خود حضور داشته است.

فودن زیر نظر گواردیولا رکورد زد:

فودن با ۲۱ سال و ۳۲۷ روز، از سرخیو بوسکتس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا پیشی گرفت و به عنوان جوان‌ترین بازیکن، ۵۰ بازی تحت هدایت گواردیولا به میدان رفت. بوسکتس در نوامبر ۲۰۱۰ در سن ۲۲ سال و ۱۲۰ روز به این آمار رسید. علاوه بر این، فودن به جوان‌ترین بازیکن در منچستر سیتی از زمانی که جو هارت دروازه‌بان این تیم اولین بازی خود را در ژانویه ۲۰۰۹ انجام داد، تبدیل شد.

فودن در دوران حرفه‌ای خود تاکنون ۲۳ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و ۱۱ پاس گل نیز ارائه کرده است. ۱۱ مورد از گلزنی‌های او در این فصل در میان تلاش برای کسب عنوان چهارمی در پنج سال گذشته انجام شده است. فیل فودن جوان‌ترین بازیکنی است که ۵۰ بار در لیگ زیر نظر پپ گواردیولا به میدان رفته است‌.

نمایش فودن مقابل برایتون:

ستاره منچسترسیتی در دقیقه ۶۵ گلزنی کرد تا برتری تیمش مقابل برایتون دو برابر شود. ضربه او از بیرون محوطه جریمه باعث انحراف رابرت سانچز، دروازه بان حریف شد. سپس برناردو سیلوا در دقیقه ۸۲ اختلاف را به ۳ افزایش داد تا منچسترسیتی به پیروزی برسد.

صحبت‌های گواردیولا:

گواردیولا به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: این آزمون خوبی بود و ما رفتار استثنایی داشتیم، به همین دلیل بازی را بردیم.
"ما به آنها اجازه بازی ندادیم. برایتون این کیفیت را دارد. در نیمه دوم به گل‌هایی دست پیدا کردیم که در نیمه اول نتوانستیم آنها را پیدا کنیم."

کد خبر 570033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.