۹۰درصد مراجعات به شهرداری اصفهان غیرحضوری می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از هوشمندسازی سامانه مکانیزه یکپارچه شهرسازی در اصفهان خبر داد و گفت: با این اقدام ۹۰ درصد مراجعات به شهرداری اصفهان غیرحضوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، وحید مهدویان در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری صداوسیمای مرکز اصفهان، اظهار کرد: در جلساتی که با حضور انبوه‌سازان در اصفهان برگزار شد، نسبت به اصلاح فرمول محاسباتی اقدام کردیم؛ بنابراین فرمول‌ها ساده‌سازی و تبصره‌های غیرقانونی از آن حذف شد.

وی افزود: در خصوص ساخت‌وساز بسیاری از ساختمان‌های بالای پنج هزار متر و سایر مسائل دست و پاگیر برای انبوه‌سازان، تصمیم‌گیری شده و معضلات آن‌ها برطرف شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه مکانیزه یکپارچه شهرسازی در اصفهان در سال جدید هوشمندسازی می‌شود، تصریح کرد: در این سامانه خدمات به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای کلیه متقاضیان از جمله انبوه سازان ارائه می‌شود.

وی گفت: سعی کرده‌ایم با افزایش بازه زمانی ارائه خدمات به ۲۴ ساعت شبانه‌روز در مسیر تسهیل‌گری امور کلیه متقاضیان از جمله انبوه‌سازان و رفع دغدغه‌هایشان در حوزه ساخت‌وساز شهری گام برداریم.

مهدویان با بیان اینکه این سامانه تا پایان خردادماه در شهرداری اصفهان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه حدود ۹۰ درصد مراجعات و درخواست‌های متقاضیان از جمله انبوه‌سازان به شهرداری با تشکیل کارتابل‌های الکترونیکی برای آنها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

وی درخصوص پرداخت یکجای عوارض نیز اظهار کرد: در مصوبه جدید شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای کلیه عوارض و ارزش افزوده پروانه ساختمانی، ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که مطابق با ضوابط، ارائه می‌شود.

کد خبر 570019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.