تحقق صددرصدی بودجه۱۴۰۰/ راه‌اندازی کارخانه پسماند پس از ۱۶سال

شهرداری گلپایگان طی ۳۴ماهه گذشته اقدامات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اجرایی، ترافیکی انجام داده و به‌دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد شهرداری و دستیابی به توسعه پایدار شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه امروز در مدیریت شهری شهرداری گلپایگان دیده می‌شود، حاصل کار پیوسته و دیدگاه مدیریت ۳۴ ماهه است که نقش مهمی در اجرای طرح و پروژه‌های شهری، افزایش درآمد شهرداری و تحولات در حوزه گردشگری و توسعه شهری داشته است.

شهردار کنونی گلپایگان با سابقه کار در حوزه‌های مختلف شهرداری، سکاندار شهرداری تیران و ریاست شورای شهر شاهین‌شهر، از تیرماه سال ۱۳۹۸ تاکنون شهردار گلپایگان است و تلاش دارد اقدامات مختلفی در حوزه‌های کالبدی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی انجام دهد و توزیع عادلانه خدمات را در محلات مختلف شهر به سرانجام برساند. در گفت‌وگو با «پیمان شکرزاده» شهردار گلپایگان اهم اقدامات این شهرداری در سال ۱۴۰۰ و اولویت‌های شهرداری در سال جاری را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

رویکرد مدیریت شهری برای سال ۱۴۰۱ چیست؟

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری گلپایگان برمبنای رقم ۱۱۲ میلیارد تومان بود که تحقق یافت و ۷۲ درصد آن در بخش عمرانی هزینه شده است. بودجه ۱۷۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری گلپایگان پس از بررسی در جلسات مختلف تقدیم شورای شهر شد و در صحن علنی شورا نیز پس از بررسی لوایح، به تصویب رسید. سعی داریم براساس تدوین برنامه پنج ساله شهرداری بودجه محقق شود تا طرح‌های پیش‌بینی شده به نتیجه برسد، ۷۱ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گلپایگان در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

از تیرماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بیشترین پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسیده و اتمام چند پروژه نیمه‌تمام دیگر نیز از جمله ادامه آزادسازی خیابان مطهری و بلوار آیت‌الله محمودی، جزو برنامه‌های مهم شهرداری است که دنبال خواهد شد؛ همچنین بهره‌برداری از پارک خبرنگار و نبوت در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان چه زمان به بهره‌برداری می‌رسد؟

پروژه پارکینگ طبقاتی بازار تاریخی شهر گلپایگان، یکی از مطالبات بحق شهروندان گلپایگانی در رفع معضل ترافیک مرکز شهر بود که با مشارکت بخش خصوصی در روز شوراهای سال ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد و اکنون با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، تکمیل و به زودی افتتاح و تقدیم شهروندان می‌شود.

طرح تفصیلی شهر گلپایگان به کجا رسید؟

در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تدوین طرح تفصیلی شهر آغاز شد و از بهمن ماه ۱۳۹۹ با برگزاری جلسات متعدد و شروع طرح ممیزی، ادامه یافت که با تمام توان در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی شهر گلپایگان به اتمام برسد و مشکلات موجود در طرح جامع نیز حل و فصل شود.

چه اقداماتی برای آسفالت معابر شهر انجام شده است؟

در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱۸ هزار مترمربع آسفالت در بخش لکه‌گیری، زیرسازی، جدول‌گذاری و روکش معابر سطح شهر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان اجرا شده است که با توجه به افزایش قیمت قیر، دو برابر اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ برای پروژه آسفالت هزینه صرف شده است؛ البته نهضت آسفالت در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد داشت.

عدالت در خدمات‌دهی و ایجاد زیرساخت‌های شهری رعایت شده است؟

عدالت‌محوری و توزیع متوازن خدمات به صورت جدی در دستور کار شهرداری و شورای شهر گلپایگان قرار دارد و پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای طرح‌های مختلف ازجمله احداث پارک‌های محله‌ای و آسفالت معابر در مناطق کمتر توسعه یافته شهر صورت گرفته و البته از تیرماه سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه‌هایی ایجاد شده است.

اقدامات شهرداری برای رفع معضل آب‌گرفتگی چه بوده است؟

در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اقدامات خوبی در راستای دفع آب‌های سطحی برای مواقع بحران انجام شده و ادامه خواهد داشت، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰ درصد نقاط آب‌گرفتی در مناطق شهر شناسایی و در سال ۱۴۰۱ نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

شهرداری چه اقداماتی برای حفظ و توسعه فضای سبز انجام داده است؟

در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با کاشت درخت در سطح شهر، سرانه فضای سبز شهری نیز افزایش یافته است و طرح پویش کاشت درخت در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در راستای تحقق مطالبات شهروندان در احیای درخت صنوبر، طرح کاشت ۱۰ هزار درخت از روز درختکاری در سال ۱۴۰۰ آغاز و تصمیم داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ در نقاط مختلف انجام شود.

سال ۱۳۹۹ طرح جداسازی آب شرب از آب خام به متراژ ۲۲ کیلومتر و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجرا شده و درحال حاضر ۹۹ درصد از فضای سبز شهر با آب خام آبیاری می‌شود. سال ۱۴۰۱ در منطقه شمال شهر گلپایگان ۷۰ درصد آبرسانی با تانکر کاهش خواهد یافت. با راه‌اندازی مخزن آب در شمال شهر گلپایگان، توسعه فضای سبز محلات کمتر توسعه‌یافته را پیگیری خواهیم کرد.

راهکار شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب چیست؟

برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، شهرداری طبق وظیفه قانونی خود نسبت به زنده‌گیری و انتقال آن‌ها به پناهگاه مشخص شده، اقدام و در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۰۰ سگ بدون صاحب به پناهگاه نگهداری شهرستان انتقال داده شده است.

به منظور جلوگیری از رهاسازی مجدد سگ‌ها و بازگشت به سطح شهر، پلاک‌کوبی می‌شوند. از دامداران درخواست می‌شود با توجه به فرارسیدن فصل بهار و تابستان دامداران نسبت به نگهداری سگ‌های خود اقدام کنند.

پروژه احداث کارخانه پسماند به کجا رسید؟

کارخانه بازیافت زباله شهرستان گلپایگان پس از ۱۶ سال، در سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی راه‌اندازی و اکنون زباله‌های شهرستان به آن منتقل می‌شود. به زودی طرح جمع‌آوری زباله در تاریخ‌های زوج و فرد در سطح شهر به منظور بالا بردن سطح بهداشت و محیط زیست محله‌ها، انباشت نشدن زباله در منازل و مخازن زباله، حذف بوی نامطبوع زباله‌ها و مخزن‌های سطح شهر، افزایش دفعات مراجعه نیروهای شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌های منازل اجرا می‌شود.

کد خبر 569990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.