فراخوان هشتمین دوره‌ جایزه‌ شعر «احمد شاملو»

هشتمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو، همزمان با نودوهفتمین زادروز این شاعر ایرانی فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فراخوان هشتمین دوره جایزه شعر احمد شاملو، همزمان با نودوهفتمین زادروز این شاعر ایرانی آمده است:

«پس از هفت دوره برگزاری مستمر جایزه شعر احمد شاملو، اینک مؤسسه الف، بامداد و دبیرخانه جایزه، همچون گذشته با اتکا به پشتیبانی مشفقان دغدغه‌مند و به پشتوانه استقبال روزافزون و مؤثر شاعران و ناشران شعر، امسال هشتمین دوره جایزه شعر احمد شاملو را برگزار می‌کند.

به سیاق هر سال، مجموعه برگزیده این دوره از میان کتاب‌های شعر نو منتشر شده در سال گذشته (سال ۱۴۰۰) انتخاب و در مراسم اختتامیه جایزه در روز بیست‌ویکم آذر ۱۴۰۱، هم‌زمان با نود و هفتمین زادروز شاعر معاصر، احمد شاملو، معرفی خواهد شد.

از شاعران و ناشرانی که در زمینه انتشار شعر فعالیت دارند درخواست می‌کنیم، در صورت تمایل به شرکت در این رقابت ادبی، حداکثر تا پایان خردادماه امسال تعداد «سه نسخه» از کتاب‌های «چاپ اول» «شعر نو» خود را که در سال گذشته منتشر شده برای دبیرخانه این جایزه بفرستند.

ارسال کتاب برای دبیرخانه به منزله علاقه‌مندی به شرکت در این رقابت ادبی تلقی می‌شود، بنابراین فقط کتاب‌هایی که در مهلت مشخص‌شده برای دبیرخانه ارسال شود، در رقابت شرکت داده خواهد شد.

لازم به توضیح است، تاریخی مورد استناد تاریخی است که در شناسنامه کتاب درج شده باشد.

نشانی: استان البرز، کرج، بلوار جمهوری، بوستان چهارم، پلاک ۳۲۳، واحد پنج. کد پستی ۳۱۴۳۹۶۵۵۹۸»

به گزارش ایمنا، احمد شاملو از چهره‌های درخشان ادبیات فارسی و شخصیتی روشنفکر و متفکری ادبی محسوب می‌شود که تبحر و تخصص فراوانی در حوزه ادبیات و شعر داشت؛ شاعری به قریحه بی‌نظیر و اشعاری با دستمایه‌های عمیق انسانی و تعهد اجتماعی که همه هستی خود را به شعر، آزادی و انسانیت هدیه داد. این شاعر خوش ذوق، دوم مرداد ۱۳۷۹ در فردیس کرج چشم از جهان فروبست.

کد خبر 569987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.