تهیه جهیزیه مددجویان بهزیستی کرمانشاه در پویش ضیافت مهربانی/۳۵هزار خانوار مستمری‌بگیر

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پویش ضیافت مهربانی در نیمه دوم ماه رمضان برای تأمین جهیزیه مددجویان اختصاص یافته است؛ در این راستا برنامه گلریزان در روزهای پایانی این ماه مبارک برگزار می‌شود. بیش از ۳۵هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرحناز محمدی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با نزدیک به ۵۰۰ نیرو در بخش دولتی و بیش از دو هزار نیرو در ۴۰۰ مرکز و مؤسسه غیردولتی تحت نظارت در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: از نظر آماری حدود ۱۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه به طور مستمر و غیرمستمر از خدمات بهره‌مند می‌شوند و بیش از ۳۵ هزار خانوار مستمری‌بگیر و تعدادی هم پشت نوبت داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: تنوع گستردگی و پرچالش بودن بسیاری از فعالیت‌ها با توجه به متولی بودن سلامت در بحث پیشگیری کنترل و درمان اعتیاد، پیشگیری و مداخله در طلاق، خودکشی و سایر آسیب‌ها، همچنین نگهداری از سه هزار مددجو در مراکز شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف تخصصی ایجاب می‌کند در کنار اعتبارات دولتی از ظرفیت مشارکت مردمی و خیران بنا بر تعهد و مسئولیت اجتماعی که افراد جامعه دارند، استفاده شود.

محمدی تصریح کرد: در همین راستا در مناسبت‌های مختلف پویش‌هایی برگزار می‌شود که سال جاری نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح کشور پویش «ضیافت مهربانی» برنامه‌ریزی شده است که خوشبختانه در نیمه اول این ماه مورد استقبال خوب نهادها، ارگان‌های دولتی و غیردولتی و مردم خیر استان در راستای تأمین بسته‌های معیشتی قرار گرفت.

برگزاری گل‌ریزان در روزهای پایانی ماه رمضان

محمدی با بیان اینکه پویش در نیمه دوم ماه رمضان به تأمین جهیزیه مددجویان اختصاص داده شده است و برنامه گل‌ریزان هم در روزهای پایانی ماه رمضان برگزار می‌شود، اضافه کرد: خیران استان و افرادی که قصد شرکت در این کار خیر را دارند، می‌توانند با پیوستن به این پویش کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۱۶ رقمی ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲ یا به شماره حساب ۴۱۵۶۰۳۴۵۴۱۵۸۵۳۴۸ واریز کنند.

وی گفت: دو مرکز روزانه غیردولتی و یک مرکز شبانه‌روزی دولتی در استان دایر است که بیش از ۳۵۰ پرونده فعال در این مرکز موجود است؛ معمولاً هدف، توانمندسازی خانواده‌ها به شکل اشتغال برای کودک یا برای خانواده کودک است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهزیستی درخصوص فرزندآوری نیز مشاوره ژنتیکی پیش از ازدواج، بارداری و مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج را دارد و بعد از تولد فرزندان نیز برنامه‌های غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری بینایی کودکان و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو با توجه به دهک اقتصادی، را بر عهده دارد.

به گزارش ایمنا، سال جاری نیز پویش «ضیافت مهربانی» با نیت کمک به مددجویان، جامعه هدف و کاستن از مشکلات آن‌ها همانند سال‌های گذشته در سراسر کشور برگزار می‌شود و همه ادارات بهزیستی، مجتمع‌های دولتی و مؤسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران هستند.

کد خبر 569983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.