تحول بی‌سابقه حمل‌ونقل ریلی وین با سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد یورویی

تنها ۲۶ درصد از مردم وین در حال حاضر از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی اجتناب می‌کنند و به گفته لودویگ، شهردار وین، این وضعیت در آینده تغییر چشمگیری خواهد کرد و بر تعداد کاربران حمل‌ونقل عمومی افزوده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات وین از سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد یورویی برای شبکه ریلی شهری این شهر خبر دادند؛ این سرمایه‌گذاری برای بازسازی و گسترش ارتباطات موجود و همچنین خرید قطارهای دو طبقه جدید انجام خواهد شد.

این بودجه از سوی ÖBB (شرکت راه آهن ملی اتریش)، شهرداری و وزارت حمل‌ونقل با تمرکز بر توسعه مجدد بخش‌های شرقی و جنوبی پایتخت اتریش تأمین خواهد شد. طبق بیانیه ÖBB، دلیل انتخاب شرق و جنوب وین به این دلیل است که بیشترین زمینه توسعه را دارند.

تحول بی‌سابقه حمل‌ونقل ریلی وین با سرمایه‌گذاری میلیارد یورویی

بخش شرقی شهر به طور خاص محل احداث "دوناوستاد" است؛ یک پروژه بزرگ مسکن و توسعه شهری، با هزاران خانه جدید. یکی از مشکلات دوناوستاد این است که در سمت دور رودخانه قرار دارد. بنابراین، بسیاری از پروژه‌های جابه‌جایی و زیربنایی شهر مانند بزرگراه دوچرخه‌سواری، برای ایجاد ارتباط در سراسر دانوب به سمت شرق راه‌اندازی شده است.

یکی از نکات جالب این سرمایه‌گذاری، دیجیتالی کردن خط پررفت‌وآمد شهر است که با تکمیل این پروژه در سال ۲۰۲۷ این خط تقریباً در تمام معیارها از جمله سرعت، راحتی و ایمنی بهبود خواهد یافت. در واقع، مسئولان تخمین می‌زنند که زمان گردش در ساعت شلوغی می‌تواند تا ۲.۵ دقیقه باشد.

شبکه ریلی شهر علاوه بر توسعه مجدد، میزبان قطار دو طبقه جدید نیز خواهد بود. این قطارها در سال ۲۰۲۶ وارد خدمت می‌شوند و می‌توانند تعداد قابل توجهی از افراد و حتی دوچرخه و بار را جابه‌جا کنند.

تحول بی‌سابقه حمل‌ونقل ریلی وین با سرمایه‌گذاری میلیارد یورویی

مایکل لودویگ، شهردار وین در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که حمل‌ونقل عمومی ستون فقرات تحرک شهر است و سرمایه‌گذاری، تنها نقش آن را تقویت می‌کند. در حال حاضر تقریباً سه چهارم جمعیت وین از وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی بهره می‌برند و شهرداری قصد دارد این سهم را در آینده به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کد خبر 569976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.