توزیع داروی بیماران خاص اصفهان در داروخانه‌های منتخب/با رفع کامل کمبود دارو فاصله داریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رفع کمبود داروی بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: نسبت به قبل، وضعیت توزیع دارو مطلوب‌تر است؛ یعنی اقلام کمتری دچار کمبود است اما با نقطه‌ای که هیچ دارویی دچار کمبود نباشد، هنوز فاصله داریم.

محمود اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از اقلام دارویی به نام کلسیوم فولینات که به مصرف بیماران سرطانی می‌رسد، دچار کمبود شده بود و بیماران از این موضوع گلایه داشتند. این کمبود در روزهای گذشته پیگیری شد و امروز داروی مورد نیاز در داروخانه‌های منتخب استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب داروها در داروخانه‌های استان اصفهان موجود است، افزود: فقط در تعدادی از داروها با کمبود روبه‌رو هستیم؛ زیرا هر بار سهیمه‌ای از مرکز اختصاص می‌یابد و پس از مدتی تمام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رفع کامل کمبود دارو را در گرو تأمین و ذخیره‌سازی دارو به اندازه کافی در داروخانه‌های استان دانست و گفت: سهمیه‌ای که در اختیارمان قرار می‌گیرد، برای مصرف بیماران کافی نیست و تا زمانی که سهمیه بعدی برسد، مدتی بیماران دچار مشکل کمبود اقلام مصرفی هستند.

اعتباری با اشاره به ادامه این شرایط از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، کمبودهای دارویی در کشور را برطرف کرد؛ البته اکنون نسبت به قبل وضعیت مطلوب‌تر است، یعنی اقلام کمتری دچار کمبود است اما هنوز با نقطه‌ای که کمبود هیچ دارویی نداشته باشیم، فاصله زیادی داریم.

کد خبر 569950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.