مسافران جام‌جهانی قطر۲۰۲۲ باید چه چیزهایی بدانند؟+جزئیات

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است در کشور قطر برگزار شود تا گردشگران و مسافران عاشق فوتبال از سراسر دنیا برای دیدن جام جهانی به آسیا سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای نخستین‌بار در خاورمیانه و کشوری مسلمان، قرار است جام‌جهانی برگزار می‌شود و بالاخره یک اتفاق دور از انتظار در یکی از کشورهای خاورمیانه رقم خواهد خورد. شرایط ویژه کشور قطر موجب شده بسیاری از هواداران فوتبال، انتظار تورنمنتی متفاوت را داشته باشند؛ اما در زمستان آینده اگر قصد دیدن جام جهانی ۲۰۲۲ را از نزدیک دارید، باید منتظر چه شرایطی باشید و خودتان را برای چه چیزهایی آماده کنید؟

مسابقات جام جهانی همواره در تابستان برگزار می‌شود؛ اما به دلیل شرایط آب و هوایی قطر، این مسابقات برای نخستین بار به زمستان منتقل شده است؛ هرچند کماکان دمای این کشور در ماه‌های دسامبر و نوامبر که زمان برگزاری مسابقات است، حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و برای مردم ایران آب و هوای بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

هشت ورزشگاه در پنج شهر مختلف میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. این ورزشگاه‌ها از لحاظ مسافتی به یکدیگر نزدیک هستند و به این ترتیب نیازی برای پرواز بین‌شهری برای تماشای مسابقات مختلف نیست. با این حال، برگزارکنندگان تاکید دارند که شرایط مختلفی برای گردشگران فراهم آورده‌اند تا با گزینه‌ها و امکانات متعددی برای تماشای بازی‌های جام جهانی در اختیار داشته باشند.

برگزارکنندگان مسابقات جام جهانی تخمین زده‌اند که حدود یک‌ونیم میلیون نفر در ۲۸ روز برای دیدن جام جهانی وارد قطر خواهند شد. برای اقامت این افراد در حال حاضر ۱۷۵ هزار اتاق در نظر گرفته شده است.

شرایط مختلفی برای تمام سلیقه‌ها توسط برگزارکنندگان فراهم شده تا گردشگران بتوانند هرطورکه می‌خواهند در قطر اقامت داشته باشند. این کشور نه تنها دارای هتل‌های لوکس، پنج ستاره و شیک بسیار زیادی است، بلکه اقامت‌گاه‌های مختلفی نیز در سطح شهرها وجود دارد که شباهت بیشتری به سبک زندگی و فرهنگ عربی دارد و مناسب گردشگرانی است که می‌خواهند با قطر و فرهنگ عربی نیز بیشتر آشنا شوند.

ورزشگاه‌های میزبان مسابقات جام جهانی به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و یک خط جدید مترو، دسترسی مستقیم به پنج ورزشگاه را فراهم می‌کند. همچنین در نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به ورزشگاه‌ها نیز اتوبوس‌هایی سازگار با محیط‌زیست برای حمل و نقل هواداران تدارک دیده شده است.

رعایت نکردنِ موازین اخلاقی، می‌تواند مشکلاتی را برای گردشگران به وجود بیاورد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، افرادی که قصد سفر به کشور قطر در طول جام جهانی را دارند، به خوبی از قوانین و عرف این کشور آگاه شوند تا برای تماشای مسابقات فوتبال دچار مشکل نشوند. البته برگزارکنندگان تاکید کرده‌اند که تمام تلاش خود را برای میزبانی حداکثری از عاشقان فوتبال انجام خواهند داد.

کد خبر 569936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.