آزمایش بالینی واکسن‌های ویژه امیکرون آغاز می‌شود

دو شرکت چینی سازنده واکسن‌های سینوفارم و سینووک، آزمایش بالینی مربوط به واکسن‌های ویژه امیکرون را آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان در سراسر دنیا در حال بررسی واکسن‌های به‌روزشده علیه سویه امیکرون هستند و در این زمینه به رقابت می‌پردازند. اطلاعات ارائه شده حاکی از این است که آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسن‌های مبتنی بر سویه‌های قدیمی‌تر کرونا، در خنثی کردن امیکرون و زیرسویه‌های مسری آن ضعیف‌تر است. تولید واکسن ویژه یک سویه خاص ساده است؛ در حالی که طراحی واکسنی که بتواند سویه‌های مختلف یک ویروس را در بر بگیرد، چالش بزرگی است و به زمان نیاز دارد.

دو شرکت تولیدکننده واکسن‌های سینوفارم و سینووک اخیراً اعلام کردند که واکسن کرونای ویژه امیکرون آن‌ها برای انجام آزمایش‌های بالینی در هنگ کنگ تأیید شده است. به نظر می‌رسد که واکسن سینوفارم ویژه امیکرون به عنوان دز تقویت‌کننده در بزرگسالانی که پیش از این دو یا سه دوز واکسن زده‌اند، آزمایش خواهد شد. مشخص نیست که شرکت‌کنندگان در این آزمایش پیش از تزریق واکسن آزمایشی، چه نوع واکسنی را تزریق کرده‌اند. تعداد افراد شرکت‌کننده در آزمایش‌های بالینی نیز هنوز مشخص نشده است.

نتایج یک مطالعه چینی نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن کنونی سینوفارم زمانی که شش ماه پس از دوز تقویت‌کننده سوم تزریق می‌شود، سطح آنتی‌بادی علیه سویه امیکرون را به میزان قابل توجهی افزایش نخواهد داد. پژوهشگران معتقدند که واکسن‌های به‌روزرسانی شده می‌تواند محافظت بیشتری در بدن فرد ایجاد کند. شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز در حال جمع‌اوری اطلاعات هستند و احتمال دارد واکسن به‌روزرسانی شده این شرکت‌ها نیز تا پاییز در دسترس قرار بگیرد.

کد خبر 569925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.