سیستم مکانیزه آبیاری در کمربندی شهر اجرا می‌شود

شهردار رودسر گفت: سال جاری برای نخستین‌بار، سیستم مکانیزه آبیاری به صورت پایلوت در بلوار امام رضا(ع) (کمربندی) این شهر اجرا می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر آبیاری فضای سبز در پارک ملت، میان‌پشته و چهارباغ شهرداری با سیستم آبیاری تحت فشار و سایر مناطق به صورت سنتی با استفاده آب چاه و رودخانه و به وسیله تانکر آب‌پاش، انجام می‌شود.

وی افزود: سال جاری برای نخستین‌بار سیستم مکانیزه آبیاری به صورت پایلوت در بلوار امام رضا (ع) (کمربندی شهر) انجام می‌شود و در آینده نیز این طرح به ترتیب در سایر بلوارهای شهر اجرا خواهد شد.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: لوله‌ها و تجهیزات این طرح تهیه شده است و در رفیوژ میانی بلوار امام رضا (ع) نصب و آماده‌سازی می‌شود که امیدواریم سال ۱۴۰۲ آبیاری فضای سبز کمربندی شهر رودسر را به صورت کاملاً مکانیزه انجام دهیم.

صفایی تصریح کرد: شهرداری دارای یک گلخانه حدود ۱۲ هزار مترمربع در انتهای احمدآباد است و ۹۰ درصد انواع گل‌های فصلی، درختچه و درختان فضای سبز شهری در این گلخانه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری گلخانه شهرداری با پرورش گونه‌های سازگار با اقلیم شهر رودسر در برنامه مدیریت شهری قرار دارد، گفت: به جای گونه‌های مانند کاج و پالم، نهال مرکبات و گونه‌های زینتی مانند فوتونیا، موز پیوندی، افرا و عنبر سائل در گلخانه پرورش داده خواهد شد.

شهردار رودسر اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری گل‌های فصلی پامچال و اطلسی را خریداری می‌کند که به منظور صرفه‌جویی در هزینه، این گونه‌ها نیز در گلخانه پرورش داده خواهد شد.

صفایی افزود: بهمن‌ماه سال گذشته برای نخستین‌بار، پرورش گل سلین در گلخانه شهرداری آغاز شد و اردیبهشت‌ماه جاری نشای این گل زینتی در ۱.۵ هکتار از سطح شهر از جمله فضای سبز محلات و بلوارهای فرعی کاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت، یک پارک شهری و ۱۰ پارک محله‌ای دارد و مجموع فضای سبز این شهر بیش از ۳۷ هکتار است.

کد خبر 569894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.