از بازگشت قاتل به قتلگاه تا برملا شدن راز ۳ قتل با کشف یک جسد

بازگشت قاتل به قتلگاه، واژگونی مرگبار موتور سیکلت، درگیری چهار جوان با فردی میانسال، کشف جسد پسر جوان توسط پدر، برملا شدن راز سه قتل با کشف یک جسد، مرگ کودک هفت ساله با حبه قند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایق اولیه بامداد هفتم فروردین نزاع وحشتناکی با خنجرهای ترسناک در چهارراه دانش‌آموز مشهد رخ داد که طی آن دو جوان به نام‌های ایلیا و امیر به قتل رسیدند و چند نفر دیگر نیز مجروح شدند. در میان مجروحان جوانی به نام «علی – خ» بود که پس از مداوای اولیه در بیمارستان شهید کامیاب مشهد در حالی به قتل دو جوان اعتراف کرد که تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با راهنمایی‌های شبانه قاضی دکتر صادق صفری و با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) برای دستگیری عاملان این نزاع مرگبار تا دو روز بعد طول کشید.

هفت متهم پرونده خنجرکش‌های خیابانی درحالی صبح روز گذشته و زیر بارش باران شدید به بازسازی صحنه قتل پرداختند که عامل دو جنایت در این نزاع وحشتناک مدعی شد برای دفاع از خودم آدم کشتم. صبح روز گذشته هنگامی که رگبار باران بر سنگفرش خیابان‌های مشهد فرود می‌آمد، هفت متهم یک پرونده جنایی به چهارراه دانش‌آموز مشهد هدایت شدند تا در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد به بازسازی صحنه قتل بپردازند.

در این میان جوان ۲۰ ساله‌ای به نام «علی – خ» که به اتهام قتل دو جوان دیگر به نام‌های ایلیا و امیر دستگیر شده است، با دستور قاضی دکتر صادق صفری، مقابل دوربین قوه قضائیه ایستاد تا جزئیات نزاع وحشتناک هفتم فروردین را بازگو کند. متهم این پرونده جنایی پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب و تاکید بر اینکه مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند، با ابراز پشیمانی از این حادثه هولناک اظهار کرد: اختلافات ما از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و در روزهای گذشته به اوج رسید به گونه‌ای که آنها مرا به بیابان‌های اطراف مشهد کشاندند و به شدت تحقیرم کردند و از صحنه‌های تحقیر شدن من فیلم گرفتند.

این موضوع کینه‌ای در دلم ایجاد کرد و می‌دانستم که آنها باز هم به سراغم خواهند آمد به همین دلیل چاقویی را به همراه داشتم تا اینکه نیمه شب هفتم فروردین من به همراه یکی از دوستانم مقابل خودپرداز بانک ملی ایستاده بودیم که ناگهان چند نفر از آن سوی خیابان به سمت ما حمله کردند. آنها خنجر و قمه و شمشیر در دست داشتند. تا به خودم آمدم مبین (یکی از متهمان) لگدی به شکم من زد. من هم چاقو را از جیب پشتم بیرون کشیدم و درگیری شروع شد.

یکی از مقتولان با خنجر به سوی من حمله‌ور شد که من هم در دفاع از خودم به سمت او حمله کردم و چند ضربه به پیکر او فرود آوردم. وقتی برگشتم و دیدم دوستم هنوز درگیر است، به کمک او رفتم و به دنبال یکی دیگر از مقتولان به آن سوی خیابان رفتم که باز هم درگیر شدیم و من ضربه‌ای هم به او زدم.

در آن لحظه چاره‌ای جز دفاع از خودم نداشتم چرا که همه آنها خنجر و قمه در دست داشتند به گونه‌ای که وقتی ضربه‌ای به گردن من زدند در نزدیکی شاهرگم فرود آمد که بعد از آن دوستم مرا به بیمارستان رساند و یکی از طرف‌های مقابل هم مجروحان دیگر را با خودرو به بیمارستان رساند. من قصد قتل آنها را نداشتم و فقط برای دفاع از خودم وارد این نزاع خیابانی شدم.

در ادامه بازسازی صحنه دو جنایت خیابانی که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز حضور داشت، سروان منفرد (افسر پرونده) به بیان جزئیاتی از ماجرای این جنایت و اعترافات متهمان در مراحل بازجویی‌های تخصصی پرداخت و سپس قاضی دکتر صفری از شش متهم دیگر خواست هرکدام جداگانه صحنه درگیری را شرح دهند.

با این دستور مقام قضائی، متهمان این پرونده جنایی هرکدام به نقش خود در نزاع خنجرکش‌های خیابانی درحالی اعتراف کردند که قبلاً مدعی بودند این نزاع خونین به خاطر فروش «بنگ» در پارک ملت مشهد آغاز شده است و ریشه این اختلافات و چشم غره‌ها به خلافکاری‌های آنها در پارک ملت مشهد باز می‌گردد.

«علی – خ» (متهم ردیف اول پرونده) در حاشیه بازسازی صحنه قتل نیز گفت: چند سال قبل در بولوار طبرسی شمالی ساکن بودیم اما مادرم مرا به منطقه بالا شهر آورد تا آدم شوم و با دوستان ناباب رفت و آمد نکنم اما متأسفانه خلافکاری در این منطقه بیشتر بود و من در پارک ملت به فروش و استعمال بنگ روی آوردم و با افرادی رفاقت کردم که در نهایت به من خنجر زدند. من اعصاب و روان درستی ندارم و به همین دلیل تاکنون ۷۰ تا ۸۰ بار خودزنی کرده‌ام؛ به گونه‌ای که حتی با تیغه چاقو به سرم می‌کوبیدم یا با تیغ و کاشی بدنم را می‌خراشیدم.

با اتمام بازسازی صحنه جنایت در چهارراه دانش‌آموز مشهد، متهمان این پرونده برای ادامه بازجویی‌های تخصصی به دادسرای عمومی و انقلاب هدایت شدند و سپس با صدور دستوری از سوی قاضی ویژه قتل عمد در اختیار کارآگاهان اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند تا به زندان منتقل شوند.

واژگونی مرگبار موتور سیکلت

مهدی غیبی سرپرست اورژانس لرستان اظهار کرد: در پی وصول گزارشی به مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی در ساعت ۲۰:۵۱ دقیقه روز گذشته در منطقه آب باریک- خوشناموند کوهدشت مبنی بر وقوع واژگونی یک رکاب موتور سیکلت، بلافاصله عوامل اورژانس با یک کد آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه دو سرنشین موتورسیکلت جان خود را از دست داده‌اند، افزود: ضرورت دارد راکبین موتورسیکلت در جاده از کلاه ایمنی استفاده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

درگیری ۴ جوان با فردی میانسال

سرهنگ روح‌الله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک نزاع دسته جمعی که در آن تعدادی جوان با فردی میانسال درگیر شده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ پس از بررسی‌های به عمل آمده و انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی چهار نفر از عاملان اصلی درگیری شدند و پس از هماهنگی‌های قضائی آنها را در کمتر از ۲۴ ساعت در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده مقدماتی هر چهار نفر متهم روانه زندان شدند، ادامه داد: حال عمومی فرد میانسال خوب و به دلیل اینکه وی از عاملان اصلی درگیری بوده به تشخیص مقام قضائی روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه علت درگیری مشاجره لفظی جهت پارک خودرو و به دنبال آن نزاع دسته جمعی بوده است، تصریح کرد: آرامش و امنیت مردم شریف دزفول خط قرمز پلیس بوده و با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.

ویدئوی این درگیری به سرعت در فضای مجازی درحال انتشار است و مردم خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با برهم زدن نظم و امنیت در شهرستان دزفول شده‌اند.

کشف جسد پسر جوان توسط پدر

بامداد سی‌ام فروردین‌ماه، کشف جسد پسر جوانی در خانه توسط پدرش در شهرک راه‌آهن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان با هماهنگی بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

بررسی‌ها نشان داد، پسر جوان زمان مرگ در خانه تنها بوده و پدر او پس از بازگشت به خانه جسد وی را مشاهده و حادثه را به پلیس اعلام کرده است. بنابر این گزارش با دستور بازپرس پرونده، جسد متوفی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

برملا شدن راز ۳ قتل با کشف یک جسد

حمید مرانی پور دادستان شهرستان آبادان اظهار کرد: جسد پسر نوجوان ۱۴ ساله در منزل با آثار ضرب و شتم و کبودی بر بدن کشف شد به همین دلیل موضوع به دادسرای این شهرستان گزارش شده است.

وی افزود: تحقیقات پلیس و بازپرس پرونده نشان از دست داشتن پدر مقتول در این جنایت داشت که با احضار وی به دادسرا، متهم به ارتکاب قتل فرزند پسر خود و قتل دو دختر و همسر خود در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۹ اقرار کرد.

دادستان شهرستان آبادان ادامه داد: متهم با قرار بازداشت به زندان آبادان معرفی شد و باتوجه به اینکه قتل‌های گذشته در استان دیگری اتفاق افتاده، پرونده برای تکمیل تحقیقات و بررسی صحت گفته‌های متهم در دست تحقیقات است.

مرگ کودک ۷ ساله با حبه قند

وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اظهار کرد: حدود ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب گذشته، گزارش یک مورد خفگی با قند به مرکز اورژانس استان اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل اورژانس از سه راهی هادیشهر درحال اعزام به محل حادثه بودند که بیمار با وسیله شخصی خانواده تحویل عوامل اورژانس می‌شود.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی ادامه داد: هنگام تحویل این کودک به کادر اورژانس متأسفانه فاقد علائم حیاتی بود و بلافاصله عوامل اورژانس، عملیات احیای قلبی ریوی وی را آغاز کردند. بیمار تحت عملیات احیای قلبی و ریوی به بیمارستان ساجدی تحویل داده شد اما با وجود تلاش‌های کادر درمانی بیمارستان، فوت این کودک تأیید شد.

کد خبر 569879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.