از "مهمان‌شهر" تا "سفره همدلی" در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در این منطقه گفت:‌ محفل‌ قرآنی "مهمان‌شهر" و ویژه‌برنامه "سفره همدلی" با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه ناحیه امام‌رضا(ع) از جمله این فعالیت‌ها است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در منطقه ۹ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در ماه میهمانی خدا علاوه بر اقدامات و برنامه‌های شهرداری، شهروندان نیز به صورت خودجوش فعالیت‌هایی داشتند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مردمی ویژه ماه رمضان توسط شهرداری منطقه ۹ ساماندهی و مواردی به آن اضافه شده است، افزود: اجرای ویژه برنامه جزء‌خوانی در تمام مراکز فرهنگی منطقه، جشن روزه اولی‌ها شامل شش جشن ویژه دختران و پسران، محفل قرآنی "مهمان‌شهر" که در تاریخ بیست‌وششم فروردین‌ماه و نهم اردیبهشت‌ماه در مجتمع امام‌خمینی (ره) در خیابان نبوی‌منش برگزار شد، از جمله این اقدامات است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات این منطقه به مناسبت ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه "سفره همدلی" با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه ناحیه امام‌رضا (ع) با حضور مددجویان کمیته‌امداد و جلسات قرآنی و تحلیل قرآن در همه مراکز فرهنگی با حضور کودکان شش تا ۱۵ سال و حافظان با سنین کم از شش تا ۱۰ سال برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۴۵ مرکز به‌عنوان خانه‌های قرآنی که در طول سال برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند در سطح منطقه ۹ شناسایی شده است و از این مراکز تجلیل خواهد شد، گفت: در محافل قرآنی محله "جروکان" نیز تصمیماتی در راستای اقدامات خودجوش در ماه رمضان گرفته شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه نرم‌افزار ماهک برای پویش ملی "روزه اولی‌ها" ایجاد شده است، اضافه کرد: روزه اولی‌ها می‌توانند به صورت مجازی در این برنامه شرکت کنند. داستانک مهمانی خدا ویژه کودکان به صورت داستان‌نویسی و خاطره‌گویی و تربیت دختران قرآنی که از جمله برنامه‌های این طرح است. همچنین روخوانی، تفسیر و مبانی مختلف قرآن در تمام مراکز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری شهروندان و با اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۹، مباحث محله‌محوری و مردم‌محوری را در منطقه آغاز خواهیم کرد، افزود: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند از هر برنامه‌ای که بتواند برای پیشبرد اهداف به ما کمک کند، دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 569871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.