کشتن کودکان معصوم افغانستان نشان‌دهنده درماندگی روز افزون تروریست‌هاست

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای حادثه تروریستی اخیر در کابل افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش ایمنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باز هم تروریست‌ها فاجعه دیگری آفریدند و ده‌ها دانش آموز بیگناه را در مدرسه عبدالرحیم شهید کابل، به خاک و خون کشیدند. باید پرسید، کشتن کودکان معصوم، آن هم در ایام ماه مبارک رمضان نشانه‌ای از قدرت است؟ یا نهایت درماندگی و ناتوانی؟ تقارن این جنایت با سالگرد حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا در کابل در سال گذشته، نشانگر آن است که تروریست‌ها درمانده‌تر از گذشته، با استیصال، تنها به دنبال خودنمایی و ایجاد ترس در جامعه هستند.

این اقدام ننگین در به خاک و خون کشیدن کودکان بی دفاع در کنار هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد نشان از آن دارد که تروریست‌ها و دین ستیزان در یک مسیر حرکت می‌کنند و با هر گونه علم، آگاهی و منطق مخالفند و می‌خواهند ضعفشان را با خشونت پوشش دهند. ما معتقدیم تکفیر و دین ستیزی به هیچ دینی مرتبط نبوده، بلکه ابزارهایی در راستای تحقق منافع نظام سلطه در جهان می‌باشند که با تولید خشونت و جنایت، مسیر اتحاد، امنیت و پیشرفت را برای ملت‌ها ناهموار می‌سازند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با محکومیت این حادثه دلخراش و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این جنایت تروریستی و با آرزوی غفران الهی برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان و صبر و شکیبایی برای خانواده‌های داغدار، از مجامع بین المللی، بویژه سازمان ملل و دیوان بین المللی کیفری می‌خواهد تا تروریسم و دین ستیزی را به عنوان معضلی جهانی قلمداد و با هر شیوه‌ای که می‌توانند در جهت تضعیف بنیان‌های آن تلاش نموده و تعقیب و محاکمه عاملان و آمران فجایع اخیر را از مسئولان کشورهای مربوطه به جد پیگیری نمایند.

کد خبر 569870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.