آشنایی دانش‌آموزان اراکی با فرهنگ حفاظت از محیط زیست

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به برگزاری جشن روز زمین پاک در این کلانشهر، گفت: برپایی جشن روز زمین پاک، سبب آشنایی دانش آموزان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست شد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز زمین پاک یک جنبش زیست محیطی است که هدف نام گذاری چنین روزی آشنایی بیشتر مردم با اهمیت‌های پاسداشت و حفاظت از محیط زیست می‌باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به رسالت فرهنگ سازی این سازمان در گرامیداشت روز زمین پاک و حفاظت از محیط زیست، گفت: فرهنگ سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب محیط زیست یکی از رسالت‌های اساسی سازمان مدیریت پسماند می‌باشد که طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت لذا در سال جاری شهرداری بر آن شد تا با برگزاری جشنواره‌هایی مخصوص دانش آموزان این فرهنگ سازی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: طی یک هفته گذشته کارشناسان آموزشی آکادمی مدیریت پسماند با حضور در مدارس و توزیع کتاب‌های داستانی، اقدام به آموزش حضوری در مدارس و مهدکودک‌های سطح شهر کردند.

فدوی ادامه داد: تا به امروز بیش از سه هزار جلد کتاب در پکیچ های آموزشی مختلف بین دانش آموزان تقسیم شده و همچنین با برپایی جشن روز زمین پاک در پارک ملت و حضور دانش آموزان، بخشی دیگر از آموزش آنها به صورت انواع بازی‌ها و انجام نقاشی انجام شد که به همین واسطه سازمان مدیریت پسماند از همکاری‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک کمال قدردانی را دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان اراکی می‌توانند با تفکیک زباله‌های خود گامی بسزا جهت حمایت از زمین پاک بردارند، البته سازمان مدیریت پسماند نیز با اجرای طرح‌های تفکیک از مبدا، درخت کاری و تنظیم برنامه‌های کاهش تولید پسماند؛ شهروندان را در حمایت از زمینی سبز و خالی از زباله حمایت می‌کند و همراه آنان می‌باشد.

کد خبر 569858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.