باریج‌اسانس ایران مهیای افتخارآفرینی در سمیی قزاقستان

رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا به‌عنوان نخستین مسابقات از چهارم اردیبهشت در شهر سمیی قزاقستان آغاز می‌شود و تیم باریج اسانس کاشان به‌عنوان نماینده ایران (قهرمان لیگ برتر زنان ۱۴۰۰) به‌مصاف حریفان خود می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا که از سال ۱۹۹۹ با عنوان "تورنمنت باشگاه‌های زنان کاپ آسیا" در تایلند شروع به کار کرد و از سال ۲۰۰۴ با عنوان جدید "رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا" از سر گرفته شد و البته در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کرونا انجام نشد.

قهرمان این مسابقات به عنوان نماینده آسیا، جواز حضور در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان جهان را کسب می‌کند.

تیم‌های چینی با هشت قهرمانی و «تیانجین بوهای بانک» این کشور با پنج مدال طلا، پرافتخارترین تیم رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا هستند.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از چهارم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و تیم باریج‌اسانس کاشان قهرمان لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ در آن شرکت خواهد کرد.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال ۲۰۲۲ در یک گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، سپس تیم‌های اول و دوم جدول برای کسب مدال طلا، و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای کسب مدال برنز با هم دیدار می‌کنند.

تیم باریج‌اسانس ایران در مرحله گروهی به ترتیب به‌مصاف نمایندگان قرقیزستان، ژاپن، تایلند، قزاقستان یک و قزاقستان دو می‌رود.

کاشانی‌ها روز پنج‌شنبه تهران را به مقصد شهر سمیی قزاقستان میزبان این رقابت‌ها ترک می‌کنند.

محمدشاهمیری رئیس کمیته داوری و مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته VIS این رقابت‌ها هستند و زهرا شیری نیز داور ایرانی این مسابقات است.

حضور تیم‌های ایرانی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از سال ۲۰۰۸ آغاز و بهترین نتیجه در سال ۲۰۲۱ به نام سایپا با قرار گرفتن در جایگاه چهارم ثبت شد.

نمایندگان والیبال زنان ایران از سال ۲۰۰۸ تا کنون در ۱۲ دوره این رقابت‌ها شرکت کردند و امسال سیزدهمین حضور خود را تجربه خواهند کرد (سال ۲۰۱۹ نماینده‌ای از ایران در این رقابت‌ها حضور نداشت).

تا کنون هشت تیم از ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان (دو دوره)، سایپا تهران (سه دوره)، پرسپولیس، گیتی‌پسند اصفهان (دو دوره)، متین ورامین، دانشگاه آزاد، بانک سرمایه (دو دوره) و پیکان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

باریج‌اسانس ایران مهیای افتخارآفرینی در سمیی

عملکرد نمایندگان والیبال زنان ایران در قهرمانی باشگاه‌های آسیا به قرار زیر است:

۲۰۰۸: ذوب‌آهن اصفهان با ۶ شکست به مقام هشتم رسید.

۲۰۰۹: سایپا تهران با یک پیروزی و ۶ شکست به مقام هشتم رسید.

۲۰۱۰: ذوب‌آهن اصفهان یک پیروزی و ۶ شکست به مقام هشتم رسید.

۲۰۱۱: پرسپولیس تهران با دو پیروزی و چهار شکست به مقام ششم رسید.

۲۰۱۲: گیتی‌پسند اصفهان با سه پیروزی و چهار شکست به مقام ششم رسید.

۲۰۱۳: گیتی‌پسند اصفهان با پنج شکست به مقام هشتم رسید.

۲۰۱۴: متین ورامین با دو پیروزی و چهار شکست به مقام هفتم رسید.

۲۰۱۵: دانشگاه آزاد تهران با چهار شکست به مقام نهم رسید.

۲۰۱۶: بانک سرمایه تهران با سه پیروزی و چهار شکست به مقام پنجم رسید.

۲۰۱۷: بانک سرمایه تهران با دو پیروزی و چهار شکست به مقام ششم رسید.

۲۰۱۸: پیکان تهران با یک پیروزی و چهار شکست به مقام ششم رسید.

۲۰۲۱: سایپا تهران با دو پیروزی و چهار شکست به مقام چهارم رسید.

باید دید عملکرد باریج‌اسانس به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به چه صورت خواهد بود و آیا می‌توانیم شاهد روی سکو رفتن و افتخارآفرینی دختران والیبالیست کشورمان باشیم.

کد خبر 569855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.