راهکار هلسینکی برای افزایش مشارکت سالمندان

هلسینکی با اختصاص ۱.۳ میلیون یورو برای پروژه‌های هنری و فرهنگی مختص سالمندان، سعی در مبارزه با انزوای شهروندان مسن دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بسیاری از کشورها، شهروندان سالخورده اغلب احساس می‌کنند نادیده گرفته شده‌اند. برای بسیاری از سالمندان، روزها به کندی و در تنهایی می‌گذرد. موضوع تنهایی سالمندان به حدی جدی است که بسیاری از شهرها به‌تازگی توجه ویژه‌ای به آن کرده‌اند و طرح‌های مختلفی را برای رفع نیازهای سالمندان در نظر گرفته‌اند.

پایتخت فنلاند گام مهمی در جهت بهبود زندگی شهروندان سالخورده خود برداشته است و به‌تازگی اعلام کرد که ۱.۳ میلیون یورو برای فعالیت‌های فرهنگی مختص سالمندان در نظر گرفته است. به طور خاص، شهر هلسینکی برای ارتقای پروژه‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی را برای سالمندان مهیا می‌کنند، بودجه مالی را در قالب کمک‌های بلاعوض ارائه خواهد کرد.

این پروژه‌ها باید تاکید ویژه‌ای بر ارتقای مشارکت و توانمندسازی افراد مسن داشته باشند. علاوه بر این، باید کسانی که در کنار سالمندان زندگی می‌کنند با اجرای راه‌حل‌هایی نظیر راهکارهای دیجیتال در این پروژه‌ها در نظر گرفته شوند.

راهکار هلسینکی برای افزایش مشارکت سالمندان

برای اطمینان از اینکه همه سالمندان می‌توانند اقدامات مورد علاقه خود را پیدا کنند، فعالیت‌ها باید متنوع و در زمینه‌های مختلف باشد. به این ترتیب، افراد مسن باید بتوانند از بین تئاتر، سیرک، موسیقی، فیلم، صنایع دستی و هنرهای تجسمی یکی را انتخاب کنند.

شهرداری هلسینکی با توضیح اینکه چرا ترویج فعالیت‌های فرهنگی برای سالمندان حیاتی است، اعلام کرده است که بیش از ۱۱۴ هزار شهروند این شهر بالای ۶۵ سال سن دارند. تنها در یک دهه، این تعداد ۲۶ هزار نفر افزایش یافته است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده رشد بیشتری نیز داشته باشد. در بسط این موضوع، شهر هلسینکی گزارش می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۹ سهم جمعیت سالمند آن از ۱۷ درصد فعلی به بیش از ۲۱ درصد افزایش یابد. به عبارت دیگر، تعداد سالمندان کنونی بیش از ۶۷ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

راهکار هلسینکی برای افزایش مشارکت سالمندان

کد خبر 569847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.