اقدامات سازنده‌ای مدیریت شهری در راستای برنامه‌های ترمیمی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف و هوشمندسازی جرائم و تخلفات در حوزه خدمات شهری مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر سروی، در بازدید نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از دبیرخانه شهر ترمیمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۱۵ شعبه صلحیه رفع اختلاف این دبیرخانه به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در فرآیند رفع مسائل شهری و لزوم توجه و رسیدگی به معضلات حاشیه شهر با استفاده از رویکرد ترمیمی مبتنی بر دانش و عدالت ترمیمی، اظهار کرد: موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به جرایم و تخلفات مرتبط با مدیریت شهری با رویکرد ترمیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص توسعه برنامه‌های کاهش و کنترل جرایم شهری از طراحی سامانه داشبورد اطلاعاتی جرایم و تخلفات شهری (اطلس جرایم شهری)، ادامه داد: مرحله اول فاز جمع‌آوری شاخص‌ها (نشانگر) در حوزه معاونت خدمات شهری به پایان رسیده و در حال طراحی سامانه هستیم. مدیریت شهری نوین نیازمند اجرای سیاست‌هایی مبتنی بر هوشمند سازی فرآیندها با تکیه بر فناوری اطلاعات است.

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اقدامات سازنده انجام شده در راستای برنامه‌های ترمیمی قابل تقدیر است، افزود: تلاش‌های فراوانی در راستای برنامه‌های ترمیمی و اقدامات کاهش و کنترل جرایم شهری، تداوم و گسترش رویکرد صلح و سازش مبتنی بر اصول پایه‌ای مدیریت شهری باید انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد همکاری و هماهنگی لازم جهت توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات جهت پیاده‌سازی سامانه داشبورد اطلاعاتی جرایم و تخلفات شهری (اطلس جرایم شهری) تسریع و مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در بازدید نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از دبیرخانه شهر ترمیمی موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به جرایم و تخلفات مرتبط با مدیریت شهری با رویکرد ترمیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 569837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.