عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۳۱ فروردین

در این بسته خبری در مورد مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ به بازنشستگی نزدیک شد، رونمایی اوپو از نسخه ارزان‌تر گوشی A55 5G، تداوم فروش ناامیدکننده آیفون SE 2022 به‌دلیل ضعف تبلیغات اپل، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

پردازنده پرچمدار Ryzen 8000 احتمالاً ۳۲ هسته خواهد داشت

گفته می‌شود AMD در پردازنده‌های سری Ryzen 8000 سراغ معماری ترکیبی شامل هسته‌های Zen 4 و هسته‌های Zen 5 می‌رود و حافظه کش را با تغییرات بزرگی روبه‌رو می‌کند.

پردازنده‌های مرکزی نسل بعد ای‌ام‌دی یعنی سری رایزن ۷۰۰۰ با کدنام رافائل (AMD Ryzen 7000 Raphael) که بر پایه معماری Zen 4 تولید می‌شوند در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از راه می‌رسند. با وجود اینکه هنوز به پردازنده‌های Zen 4 در بازار دسترسی نداریم، افشاگران سراغ افشای جزئیات اولیه پردازنده‌های Zen 5 رفته‌اند.

AMD قرار است توجه بیشتری به معماری Zen 5 نشان دهد. براساس آنچه NoteBookCheck می‌نویسد AMD قصد دارد در پردازنده‌های سری ذن پنج همچون پردازنده‌های سری Intel Alder Lake از معماری ترکیبی استفاده کند. به‌طور مشخص‌تر گفته شده پردازنده‌های Ryzen 8000 قرار است شامل هسته‌های کم‌مصرف ذن چهار به‌همراه هسته‌های پرقدرت جدید ذن پنج باشند.

مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ به بازنشستگی نزدیک شد

مایکروسافت تایید کرد از مجموعه نرم افزاری آفیس ۲۰۱۳ برای مدت خیلی طولانی پشتیبانی نخواهد کرد.

این غول نرم افزاری اعلام کرد مجموعه آفیس ۲۰۱۳ تا ۱۲ ماه آینده به پایان رسمی مدت پشتیبانی این شرکت می‌رسد و پس از آن به‌روزرسانی و حمایت امنیتی از سوی مایکروسافت دریافت نخواهد کرد.

اکنون کاربران مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ به ارتقا یا سوئیچ نرم افزار خود پیش از ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۳ فرا خوانده شده‌اند در غیر این صورت در معرض ریسک حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت در ایمیلی به مشتریانش اعلام کرد: پس از پنج سال پشتیبانی عمومی و پنج سال پشتیبانی تمدید شده، آفیس ۲۰۱۳ در ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۳ به نقطه پایانی پشتیبانی خواهد رسید و طبق سیاست دوره عمر ثابت، پس از این تاریخ به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آفیس ۲۰۱۳ دیگر موجود نخواهند بود. مایکروسافت به کاربران پیشنهاد کرد "مایکروسافت ۳۶۵ اپس" را که یک مدل مبتنی بر اشتراک است، جایگزین آفیس ۲۰۱۳ کنند. این بسته اشتراکی، اپلیکیشن‌های اصلی را برای کاربران سازمانی فراهم کرده و به روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را عرضه می‌کند.

مینگ چی کو اطلاعات جدیدی را در مورد آیفون ۱۴ افشا کرده

مینگ چی کو اطلاعات جدیدی را از دوربین آیفون‌های سری ۱۴ افشا کرده است.

مینگ چی کو تحلیل‌گر با سابقه اپل، امروز در توییتی اطلاعات جدیدی را از دوربین آیفون‌های سری ۱۴ امسال اپل افشا کرده است. او گفته که هر چهار مدل آیفون‌های سری ۱۴ که قرار است در پاییز امسال عرضه شوند، احتمالاً دارای دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر f/1.9 خواهند بود.

دیافراگم بازتر باعث می‌شود نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین جلوی سری آیفون‌های ۱۴ نور بیشتری برسد. کو گفته این ارتقای دوربین می‌تواند منجر به بهبود جلوه عمق میدان برای عکس‌ها و ویدیوهای حالت پرتره شود، این در حالی است که فوکوس خودکار هم می‌تواند فوکوس را در تماس‌های ویدیویی اپلیکیشن‌های فیس تایم و زوم افزایش دهد. برای مقایسه باید گفت که دوربین جلو در تمام مدل‌های آیفون ۱۳ دارای فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 است.

رونمایی اوپو از نسخه ارزان‌تر گوشی A55 5G

از گوشی اوپو A55s 5G که در حقیقت نسخه ارزان‌قیمت‌تر مدل A55 5G است رونمایی شد.

شرکت اوپو نسخه جدیدی از گوشی‌های مدل A55 را معرفی کرد. این گوشی که Oppo A55s 5G نام دارد، در حقیقت نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر از A55 5G است.

شرکت اوپو به تازگی از چهارمین گوشی از مدل "A55" رونمایی کرده است. این مدل جدید اوپو A55s 5G نام دارد. کاملاً مشخص نیست که "s" مخفف چیست، زیرا این تلفن اساساً همان Oppo A55 5G است. باید توجه داشته باشیم که این گوشی کاملاً متفاوت از گوشی‌ِ دیگری با نام Oppo A55s 5G است که در بازار ژاپن عرضه شده است. چنان که می‌دانید مدل 4G از Oppo A55 نیز وجود دارد.

تداوم فروش ناامیدکننده آیفون SE ۲۰۲۲ به‌دلیل ضعف تبلیغات اپل

داده‌های اپراتورهای آمریکا نشان می‌دهد فروش آیفون SE 2022 اپل همچنان پایین‌تر از حد انتظار است. تحلیلگران تبلیغات ضعیف اپل برای عرضه این گوشی را یکی از دلایل فروش پایین می‌دانند.

چند تحلیلگر بازار موبایل اخیراً گفته‌اند فروش آیفون اس ای نسل سوم اپل (Apple iPhone SE 2022) کمتر از حد انتظار بوده است. گزارش جدیدی از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Wave۷ با تأیید ادعاهای تحلیلگران جزئیات دقیق‌تری را ازطریق بررسی میدانی دردسترس قرار داده است.

مؤسسه Wave7 به‌تازگی فروشگاه‌های اپراتورهای مخابراتی را در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار داده و متوجه شده که تقاضا برای آیفون SE 3 پایین‌تر از آیفون SE 2 بوده است. ظاهراً این ادعا نتیجه‌ی گفته‌های ۵۶ درصد از نمایندگان اپراتورها است که حاضر شده‌اند با Wave7 گفت‌وگو کنند. تنها هشت درصد از سخنگوها گفته‌اند که تقاضا برای آیفون SE نسل جدید بیشتر از نسل قبل است.

ویوسونیک از سری مانیتورهای حرفه‌ای ColorPro VP76 رونمایی کرد

ویوسونیک سری مانیتورهای حرفه‌ای ViewSonic ColorPro VP76 را معرفی کرد. اولین نمایشگر از سری VP76 که راه اندازی شد، ColorPro VP2776 است، یک مانیتور ۲۷ اینچی که برای رنگ دقیق و عملکرد بصری شگفت انگیز طراحی شده است. VP2776 با فناوری نانو IPS، قابلیت ۹۸ درصد DCI-P3 و وضوح QHD (۲۵۶۰×1440)، رنگ‌های خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند که خواسته‌های متخصصان محتوای بصری را برآورده می‌کند.

ColorPro Wheel انحصاری یک دستگاه اکسترنال است که شامل کالیبراتور رنگ داخلی برای دقت رنگ طولانی مدت و طیف رنگی سازگار با مک است. این دستگاه امکان دسترسی فوری به نرم افزارهای ویرایش ادوبی فتوشاپ و Capture One، کالیبراسیون رنگ و کنترل تنظیمات OSD را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مانیتور همچنین از VESA DisplayHDR 400 و تاییدیه Pantone برخوردار بوده و نرخ تازه سازی سریع ۱۶۵ هرتز تضمین می‌کند که هر فریم واضح است و جزئیات دقیق ثبت می‌شود.

گوشی وان پلاس Nord N20 5G با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

گوشی OnePlus Nord N20 5G با مشخصاتی مانند پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵، تنظیمات دوربین سه گانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد.

مشخصات، زمان عرضه، قیمت و بازارهای عرضه گوشی OnePlus Nord N20 5G اعلام شد. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است.

گوشی OnePlus Nord N20 5G در بازار آمریکای شمالی راه اندازی شد. این دستگاه جانشین OnePlus Nord N10 5G از سال گذشته شده است. این گوشی دارای یک پنل AMOLED، یک تراشه 5G اسنپدراگون سری ۶، تنظیمات دوربین سه گانه ۶۴ مگاپیکسلی و یک باتری بزرگ با شارژ سریع است. در ادامه تمام مشخصات و قیمت Nord N20 5G در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو OLED کار می‌کند

اچ‌پی ظاهراً قصد دارد یک لپ تاپ تاشو جدید ۱۷ اینچی معرفی کند و برای این منظور با یک تامین‌کننده کره‌ای همکاری خواهد کرد.

بد نیست بدانید که نمایشگرهای تاشو معمولاً از یک پوشش نازک UTG یا یک لایه نازک PI استفاده می‌کنند. سامسونگ قبلاً از این پوشش‌ها در سری گلکسی زد خود استفاده کرده است و حالا اچ‌پی نیز می‌خواهد از این فناوری استفاده بکند.

طبق شایعات، لپ تاپ ۱۷ اینچی اچ‌پی دارای وضوح 4K خواهد بود و طراحی جمع‌وجور آن باعث خواهد شد تا سایز دستگاه در حالت بسته ۱۱ اینچ باشد و در حالت کاملاً باز تبدیل به پنل ۱۷ اینچی شود. در ضمن احتمال می‌رود این لپ تاپ از نوع لمسی بوده و دارای قلم استایلوس باشد.

میزان اطمینان‌پذیری ساعت‌های هوشمند در تشخیص مشکلات قلبی

امروزه با ظهور ساعت‌های هوشمند، شاید برخی بیماران قلبی تمایل به استفاده از ساعت‌های هوشمند برای تشخیص مشکلاتشان را داشته باشند.

ممکن است برای افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند، تکیه بر ساعت‌های هوشمند برای فهمیدن اینکه چه زمانی قلبشان به مشکل برخورده است، امری وسوسه انگیز باشد.

از این گذشته، ابزارهایی که به دست و یا دیگر بخش‌های بدن بسته می‌شوند (به مانند ساعت‌های هوشمند مچی) دارای ویژگی‌های زیادی هستند که می‌توانند از آن‌ها برای ثبت وضعیت سیستم قلبی و عروقی افراد استفاده کرد؛ مانند دارا بودن سنسورهایی برای گرفتن نبض افراد و یا گرفتن یک نوار قلب ساده.

با این حال، طبق گفته «بنیاد قلب آلمان» این ابزارها، محدودیت‌های خاص خود را دارند؛ خصوصاً زمانی که پای تشخیص یک بیماری جدی در میان باشد. در این موارد، همیشه به یک متخصص برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و یا حتی آزمایش‌های بیشتر نیاز است.

کد خبر 569836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.