لزوم حفظ منافع موقوفه در طرح پارک گردشگری کرمان

شهردار کرمان گفت: طرح پارک گردشگری این شهر مصوبات کمیسیون ماده ۵ را دریافت کرده است، اما به‌رغم پیگیری‌های مکرر در دوره گذشته و ارائه طرح مصوب، هنوز جوابی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده نشده است.

سعید شعرباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح پارک گردشگری کرمان مصوبات کمیسیون ماده ۵ را دریافت کرده است، اما به‌رغم پیگیری‌های مکرر در دوره گذشته و ارائه طرح مصوب، هنوز جوابی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده نشده است.

وی مشخص شدن طرح جامع «گلزار شهدا» را قبل از بررسی طرح پارک بزرگ گردشگری مهم دانست و افزود: باید نسبت این طرح با طرح پارک گردشگری و سطح آن مشخص شود، البته مجری طرح محدوده گلزار شهدا «قرارگاه خاتم» است و این طرح، مستقل از پروژه پارک گردشگری است.

شهردار کرمان ادامه داد: هرچند طرح، مصوبه میراث فرهنگی را دارد، اما اخیراً میراث فرهنگی به‌دلیل قرار داشتن این طرح در حریم «قلاع اردشیر و دختر» مخالفت خود را اعلام و بر لزوم بررسی بیشتر تأکید کرده است.

وی تاکید کرد: در سطحی که کمیسیون ماده ۵ تعیین کرده است، انتفاع موقوفه باید تأمین شود و پارک گردشگری که در زمین موقوفه قرار دارد، قرار نیست صرفاً به فضای فرهنگی تبدیل شود و میزان انتفاع آن باید مشخص شود.

شعرباف با اشاره به اینکه پارک بزرگ گردشگری کرمان، پارکی شهری نیست و مالکی دارد که می‌تواند نفع ببرد، ادامه داد: تأکید شده است بسته‌های اقتصادی در کاربری‌ها دیده شود؛ بنابراین حق شرعی و نیاز منطقه است و از این جهت حق موقوفه باید رعایت شود.

کد خبر 569831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.