افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در دانمارک

مسئولان شهر اسبیرگ دانمارک با افزایش تعداد شارژرهای خودروهای برقی در نظر دارد رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی یا پلاگین هیبریدی را راحت‌تر کند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری اسبیرگ دانمارک اعلام کرد که قصد دارد تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خود را از ۴۶ به بیش از ۲۶۰ افزایش دهد. این سازمان طرح نصب ۲۱۶ نقطه شارژ جدید را تصویب کرده است که به صورت عمومی در دسترس همه رانندگان وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، تصمیم برای نصب این تعداد زیاد ایستگاه شارژ تحت تأثیر افزایش فروش خودروهای سبز بوده است. طبق اعلام شهرداری، دانمارک فروش ۱۸۵ هزار و ۳۲۸ وسیله نقلیه جدید را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است. از بین خودروهای خریداری شده، ۶۵ هزار خودرو الکتریکی یا هیبریدی است. بنابراین، از آنجایی که شهروندان دانمارکی وسایل نقلیه سبز را با نرخی بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود، خریداری می‌کنند، شهرداری‌ها باید تلاش‌های خود را برای ایجاد زیرساخت‌های شارژ تقویت کند.

افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در دانمارک

یورگن آلکویست، رئیس کمیته آب و هوا و محیط زیست در شهرداری اسبیرگ در این رابطه گفت: "ما می‌خواهیم انتخاب ماشین الکتریکی را برای شهروندان ایمن و راحت کنیم؛ حتی اگر در یک ملک چند طبقه یا مرکز شهر قرون وسطایی زندگی می‌کنید و نمی‌توانید ماشین خود را در جایی پارک کنید. از آنجایی که قرار است ما در سال ۲۰۳۰، به عنوان یک شهرداری کربن‌خنثی معرفی شویم، پس ضروری است که انتخاب یک خودروی الکتریکی را برای شهروندان آسان کنیم چراکه با کاهش ذرات آلاینده محیط، کیفیت شهر نیز بهبود بخشیده می‌شود."

قبل از تصمیم‌گیری برای افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ در شهرها، شهرداری مسابقه‌ای را برای یافتن اپراتورهای خصوصی شارژر راه‌اندازی کرد. پس از ارزیابی همه متقاضیان، شهرداری اسبیرگ دو کمپانی را انتخاب کرد.

فروشگاه‌های مواد غذایی و پمپ‌بنزین‌های بزرگ این شهر به‌تازگی نیز شروع به راه‌اندازی نقاط شارژ کرده‌اند. به این ترتیب شهرداری به سرعت زیرساخت‌های شارژ لازم برای پاسخگویی به خواسته‌های رانندگان خودروهای برقی خود را فراهم می‌کند.

افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در دانمارک

کد خبر 569829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.