محتوای مناسب در فضای مجازی فرصتی برای تربیت فرزندان است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: یکی از مزایای فضای مجازی امکان دستیابی آسان به محتوای مناسب و آموزنده ویژه کودکان است که به عنوان فرصتی برای والدین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: یکی از مزایای فضای مجازی امکان دستیابی آسان به محتوای مناسب و آموزنده ویژه کودکان نظیر مشاهده متن‌ها، تصاویر و ویدئوهای تربیتی که به والدین راهکارهای مناسب فرزندپروری را به‌صورت کوتاه و اثرگذار آموزش می‌دهد و عواقب رفتارهای آسیب‌زا در فضای مجازی را بیان می‌کند، است.

وی افزود: یکی از راه‌های مؤثر در فرزندپروری موفق، به اشتراک‌گذاری تجارب است و برخی سایت‌ها این فرصت را ایجاد می‌کند تا والدین تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند و مشکلات خود را بیان کرده و از تجارب دیگران استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: بهره‌مندی والدین و مربیان از فضای مجازی در تربیت دینی، این امر را از نظر محتوا، اجرا و روش‌ها با نیازهای سنی و روحی مخاطب منطبق کرده است و با نوآوری و تازگی به شکل مؤثرتری فرزندان را به دین‌داری ترغیب می‌کند.

وی تصریح کرد: فواید و آسیب‌های فضای مجازی اختصاص به سن خاصی ندارد اما به دلیل اینکه کودکان هنوز رشد کافی برای تصمیم‌گیری مناسب در مورد چگونگی استفاده از این امکانات را ندارند، والدین آن‌ها مسئولیت جدی در هدایت فرزندان خود را بر عهده دارند تا آن‌ها از فضای مجازی به عنوان فرصت استفاده و از آسیب‌ها و تهدیدات آن در امان بمانند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 569819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.