تاکید فرماندار نائین بر لزوم تاسیس موزه شهدا

فرماندار شهرستان نائین در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بر لزوم تأسیس موزه شهدا در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن فیروزی‌پور ضمن گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای ارتش اظهار کرد: این صندلی‌هایی که ما مسئولین بر آن تکیه زده‌ایم مدیون خون شهدایی است که جان خود را برای حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند.

وی گفت: گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی، جزو وظایف ذاتی، اخلاقی و دینی ما است.

فرماندار شهرستان نائین با تاکید بر لزوم تأسیس موزه شهدا در این شهرستان گفت: با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری ناحیه مقاومت بسیج، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نسبت به شناسایی مکان مناسب برای ایجاد و تأسیس موزه شهدا در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل جدید به‌ویژه جوانان و نوجوانان با سیره شهدا اقدام شود.

سرهنگ محمدحسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیز با اشاره به مقام والای شهدای گران‌قدر گفت: امنیت موهبتی الهی است که امروز به برکت خون پاک شهدا همه از آن بهره‌مند هستیم، عزت، آزادی، استقلال ایران اسلامی مدیون خون آزادمردانی است که جان خویش را فدا کردند تا نسل‌های مختلف در امنیت و با عزت مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند.

وی با بیان این که نسل امروز نیاز دارد تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا این فرهنگ غنی و ناب به جوانان و نوجوانان انتقال یابد.

در این جلسه پیرامون تأسیس موزه شهدا، نصب تمثال مبارک شهدای گران‌قدر در ورودی شهرها و روستاها، جمع‌آوری اطلاعات جهت تدوین اطلس شاهد، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نامگذاری میادین و معابر بنام شهدای گران‌قدر و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 569801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.