۱۴۰۰ اتوبوس از مدار خارج شده در تهران بازسازی می‌شود

شهردار تهران گفت: در بخش اتوبوسرانی ۱۴۰۰دستگاه اتوبوس از مدار خارج شده را بازسازی خواهیم کرد که از این تعداد، ۴۰۰دستگاه دو کابین و ۱۰۰۰دستگاه تک‌کابین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی با اشاره به افزایش خدمات‌رسانی حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: با توجه به پیشینه کار تا امروز ۵۶ پروژه در این خصوص با اهداف مختلف ناظر به موضوعات حمل‌ونقل و هوای پاک و ارائه خدمت به مسافر تعریف شده است؛ از این رو تجمیع پروژه‌ها از تکالیف قانونی ما به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از مدار خارج شده را بازسازی خواهیم کرد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه دو کابین و ۱۰۰۰ دستگاه تک کابین است. در تلاش هستیم تا مخزن گاز ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در کنار نوسازی اتوبوس‌ها، ۹۰۰ دستگاه اتوبوس هم از سوی وزارت کشور وارد ناوگان خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این موارد، درخواست واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را ارائه کرده‌ایم که با این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت موافقت شده است و باید در صحن دولت به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأمین و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی و ون از وظایف شهرداری به شمار می‌آید، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این بخش دو هزار ون بازسازی و ۵۰۰ دستگاه جدید نیز وارد خواهد شد؛ تأمین این امکانات به عنوان کف خدمات در نظر گرفته شده است که ما به دنبال خدمات بالاتر از این حد هستیم.

زاکانی با اشاره درخواست نوسازی ۵۰ هزار تاکسی اظهار کرد: این درخواست در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صمت مورد موافقت قرار گرفت و همچنان در مسیر پیگیری است؛ بنابراین اگر این ظرفیت تأمین شود در حوزه نوسازی حمل‌ونقل شهری تحول خوبی رقم خواهد خورد.

وی درخصوص خدمات حوزه حمل‌ونقل در بخش مترو، تصریح کرد: در گام اول به دنبال تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۶۳۰ دستگاه واگن خارجی هستیم که مقدمات اولیه آن، انجام گرفته است؛ امیدواریم تا دو سال آینده در بخش ملی و تا پایان دوره در بخش واگن خارجی اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر 569782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.