دانش‌آموزان قم کاشت و نگهداری گل و گیاهان را می‌آموزند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برگزاری آزمایشی دوره آموزشی‌ کاشت و نگهداری گل‌وگیاه به‌صورت پایلوت برای دانش‌آموزان مدارس منطقه‌۸ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیام جوادیان با اشاره به آموزش کاشت و نگهداری گل و گیاه به دانش‌آموزان قمی، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر منازل در منطقه هشت آپارتمانی است، محور آموزش‌ها بحث گیاهان آپارتمانی، نگهداری از فضای سبز و افزایش دغدغه نسبت به فضای سبز بین دانش‌آموزان بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح آموزشی به صورت پایلوت در مدارس یکی از مناطق شهرداری قم اجرایی می‌شود، ادامه داد: واحد آموزش سازمان پارک‌ها طرح آموزشی را به‌صورت پایلوت در یکی از مدارس منطقه هشت شهرداری اجرایی کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، تصریح کرد: والدین به‌خصوص مادران دانش‌آموزان در این دوره‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند؛ مادران با حضور در کنار دانش‌آموزان محتواهای لازم درخصوص نگهداری فضای سبز را دریافت می‌کنند.

وی درباره اینکه حضور مادران موجب ترغیب بیشتر دانش‌آموزان به حفظ فضای سبز می‌شود، گفت: تلاش کردیم سرفصل‌های آموزشی به‌گونه‌ای انتخاب شود که حداکثر جذابیت را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

جوادیان با تاکید بر اینکه کاشت سبزیجات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آموزش برای دانش‌آموزان بوده است، گفت: علاوه بر این، به‌صورت عملی این آموزش‌ها ارائه شد و هر دانش‌آموز با بازدید از مرکز تحقیقات سازمان، کاشت سبزیجات را در منازل در سینی مخصوص کشت انجام داد.

وی ادامه داد: امکاناتی برای مادران دانش‌آموزان فراهم‌شده است تا در گروهی که تشکیل‌شده، مادران بتوانند مشارکت‌ها را به‌صورت مجازی انجام دهند و اطلاعات و سوالات خود را به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن این دوره‌های آموزشی تا پایان سال تحصیلی مدارس، اظهار کرد: پس از دریافت بازخوردها درخصوص ادامه طرح در سایر مدارس‌نیز تصمیم‌گیری می‌شود؛ زیرا این دوره‌ها با حمایت و مشارکت بخش خصوصی انجام‌شده است، البته امیدواریم بتوانیم با قدرت بیشتری این دوره‌ها را ادامه بدهیم.

کد خبر 569763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.