لایه‌بندی خدمات بهزیستی برای اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، گفت: همکاری در استقرار نظام تأمین اجتماعی چند لایه است. در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات، سطح‌بندی و لایه‌بندی خدمات مورد ارائه در سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نرجس اسعدی» با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی، نخستین گام‌ها برداشته شده و در این راستا اقدامات جهت لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات در حال پیگیری است.

وی افزود: با سطح‌بندی و لایه‌بندی خدمات و گروه‌های دریافت‌کننده خدمات، جامعه هدف غربال می‌شود و گروه‌هایی که نیازمند خدمات حمایتی هستند از گروه‌هایی که قابلیت توانمندی و خروج از چرخه حمایتی را دارند تفکیک می‌شوند. البته در دسته نخست پایش‌ها به صورت مکرر باید انجام شود تا افرادی که در بلندمدت از ظرفیت توانمندی و خروج برخوردارند نیز احصاء شود. با این دسته‌بندی‌ها می‌توان نیازهای جامعه تحت پوشش را به طور مشخص‌تر احصاء کرد تا به دنبال آن خدمات مؤثر و هدفمند ارائه شود.

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی صورت گیرد، همکاری در استقرار نظام تأمین اجتماعی چند لایه است. در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات، سطح‌بندی و لایه‌بندی خدمات مورد ارائه در سازمان بهزیستی است. طی دو سال اخیر، تکمیل پرونده نیازمندان به صورت کلی و بدون توجه به نمودار توانمندی برای زنان سرپرست خانوار و اعضای خانوار تحت پوشش انجام شده است.

حرفه‌آموزی، اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

وی با بیان اینکه در سال جاری دفتر توانمندسازی خانواده و زنان برنامه خود را روی حرفه‌آموزی، اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار قرار داده است، خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، نیازمند اقدامات اولیه‌ای هستیم که مقرر شده در این راستا طی سال جاری یکسری زنجیره‌ها فراهم شود.

به گزارش ایمنا، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است.

کد خبر 569729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.