۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
از سقوط تا حریق در ساختمان ۳ طبقه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از رسیدگی به‌موقع به سه حادثه در هفته جاری خبر داد و گفت: سامانه۱۲۵ همواره برای کمک به شهروندان پاسخگو خواهد بود. رعایت نکات ایمنی موجب پیشگیری از حوادث می‌شود و سازمان آتش‌نشانی قزوین، آمادگی لازم برای ارائه مشاوره به‌منظور ایمن‌تر شدن شهر را دارد.

قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملیات‌های هفته جاری این سازمان اظهار کرد: عصر سه‌شنبه شهروندان طی تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده شعله‌های آتش از طبقه دوم ساختمانی سه طبقه در خیابان نواب‌شمالی قزوین خبر دادند که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره شش و هفت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش از طبقه دوم که مالک در آن حضور نداشت، آغاز شد و به سرعت در حال سرایت به طبقات اول و سوم بود. ساکنان قبل از رسیدن شعله‌ها به طبقات، ساختمان را ترک کردند، شعله‌های حریق در طبقات دوم و سوم مهار شد و از سرایت آن به طبقه همکف جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از وقوع حادثه حریق در اتاقک نگهبانی ساختمان در دست احداث خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر آتش‌سوزی یک اتاقک نگهبانی ساختمان نیمه‌کاره واقع در شهرک کوثر، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره پنج برای کمک‌رسانی به محل حادثه اعزام شدند و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

موسی‌خانی گفت: در حادثه‌ای دیگر فردی با سقوط به زیرزمین ساختمان نیمه‌کاره واقع در شهرک مینودر از سازمان درخواست کمک شد که بلافاصله تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام و برای نجات وی اقدامات لازم انجام شد که موفقیت‌آمیز بود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۵ همواره برای کمک به شهروندان پاسخگو خواهد بود، افزود: رعایت نکات ایمنی موجب پیشگیری از حوادث می‌شود و سازمان آتش‌نشانی آمادگی لازم برای ارائه مشاوره به منظور ایمن‌تر شدن شهر را دارد.

کد خبر 569716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.