تاثیر واکسن کرونا بر کاهش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در میان کودکان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تزریق واکسن کرونا، خطر بستری شدن کودکان در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون با سری اولیه واکسن فایزر، در طول دوره شیوع سویه امیکرون، خطر بستری شدن ناشی از بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان پنج تا ۱۱ سال را دو تا سه برابر کاهش داده است.

همچنین مصونیت در برابر بستری شدن در بیمارستان ناشی از ابتلاء به کووید -۱۹ در میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله که با سری اولیه واکسن فایزر واکسینه شده بودند، در طول دوره شیوع امیکرون کمتر از دوره دلتا بود. نتایج مشابهی برای بزرگسالان نیز مشاهده شده است. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که افراد واجد شرایط در هر گروه سنی واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که واکسیناسیون کرونا برای کودکان و نوجوانان واجد شرایط در برابر شدیدترین عوارض و پیامدهای مرتبط با بیماری کووید -۱۹، اثربخش است. هنوز مشخص نشده است که آیا واکسن کرونا در برابر زیرسویه جدید امیکرون نیز مؤثر خواهد بود یا خیر؛ البته به احتمال زیاد سطح مصونیت مشابهی ایجاد خواهد شد.

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی New England منتشر شده است.

کد خبر 569678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.