لزوم ورود دستگاه قضایی برای رفع معضل زباله‌گردها

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اهواز بیش از این کشش ناامنی‌ها را ندارد، گفت: دستگاه قضایی باید هرچه سریع‌تر در خصوص انبارهای غیرمجاز زباله تصمیم‌گیری کند.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود سه هزار زباله‌گرد و ۱۲۰ انبار ضایعاتی غیرمجاز در اهواز وجود دارد که این موارد خطرهای بهداشتی و امنیتی به دنبال خواهد داشت، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تجهیزات شهری توسط انبارهای غیررسمی خریداری می‌شود، وجود دارد که به نوعی سرقت اموال عمومی را سرعت بخشیده است.

وی افزود: یکی از خطرهای جدی در حال حاضر سرقت تجهیزات برقی پارک‌ها، بناها و معابر شهری است که پس از اینکه اصلاح می‌شوند به صورت مداوم و در مدت کوتاهی مورد دستبرد قرار می‌گیرند و این موضوع خسارت‌های سنگینی را به اماکن عمومی وارد می‌کند و بازار سارقان و انبارهای غیررسمی را گرم کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: معتقدم که دستگاه قضائی با توجه به مطالبه شهروندان هرچه سریع‌تر باید یک تصمیم جدی در خصوص انبارهای غیررسمی زباله بگیرد و تکلیف این وضعیت را مشخص کند.

وی ادامه داد: کلان‌شهر اهواز بیش از این کشش ناملایمات‌در حوزه بهداشت و امنیت را از سوی انبارهای ضایعاتی غیررسمی ندارد، علاوه بر این فعالیت موتورهایی که گاهی بدون پلاک است و توسط انبارها در اختیار افراد زباله‌گرد قرار می‌گیرد ممکن است تصادفات و حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزند، اینکه چگونه این موتورهای فاقد پلاک در شهر تردد می‌کنند، جای تعجب دارد.

سراج با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی باید مانع تردد موتورهای بدون پلاک شود، اضافه کرد: رفع این معضل مطالبه جدی شهروندان است و اگر این مسئله زودتر رفع نشود، خطرهای آن روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص علت رشد قارچ‌گونه زباله‌گردها در شهر اهواز، تصریح کرد: تفکیک زباله در این شهر انجام نمی‌شود، در حالی که این زباله‌ها ارزشمند است و بازیافت آن نیز ارزش ریالی و تولیدی بالایی دارد؛ تفکیک زباله باید از مبدا انجام شود که می‌تواند راه حل مؤثری برای رفع این معضل باشد.

کد خبر 569670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.