شهردار بندرعباس در مسئله عدم پرداخت حقوق پرسنل سیاه‌نمایی نکند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهردار نباید در حوزه پرداخت حقوق پرسنل سیاه‌نمایی می‌کرد و گره زدن آن به مصوبه شورا در رابطه با هزینه‌ کرد مالیات بر ارزش‌ افزود اشتباه و نامرتبط بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره در سی و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که امروز _سه شنبه سی‌ام فروردین ماه_ با حضور اعضای شورا، مهدی نوبانی _شهردار بندرعباس_ و آخوندزاده _مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان_ برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد موضوعی که در چند روز اخیر در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران و پرسنل شهرداری رخ داده است را پیگیری و دنبال کنیم که متأسفانه در فضای مجازی و رسانه به صورت غیر واقعی بیان شد که علت آن غیر واقعی بیان شدن آن توسط برخی از مسئولان بود.

وی افزود: آقای شهردار نباید در حوزه پرداخت حقوق پرسنل سیاه‌نمایی می‌کرد و گره زدن آن به مصوبه شورا در رابطه با هزینه کرد مالیات بر ارزش افزود اشتباه و نامرتبط بود، علت این تأخیر محقق نشدن یک‌سری از درآمدها در پایان سال برای شهرداری بندرعباس بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: مالیات بر ارزش‌افزوده کمکی به شهرداری‌ها است که کارهای عمرانی خود را پیش ببرند و در کنار آن کمکی به امور جاری شهرداری‌ها نیز شود، از این رو به شهرداری و روابط عمومی آن تذکر می‌دهیم که موضوعات را واقعی‌تر بیان کنند چرا که صحبت‌های شهردار در جلسه پیشین شورا با شدت بیشتری در جامعه منعکس شد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان سهم شهرداری بندرعباس از مالیات بر ارزش‌افزوده زودتر از موعد پرداخت شد تا مشکل پرداخت حقوق‌ها مرتفع شود.

جراره تصریح کرد: اگر مردم شهر و کشورمان بدانند که مالیاتی که پرداخت می‌کنند چه تأثیراتی در بهبود اوضاع زندگانی و آبادانی شهرشان دارد حتماً بهتر می‌توانند در این امر مشارکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: شهرداری باید پیمانکارانی که با آن‌ها کار می‌کند را به اداره‌کل مالیاتی معرفی کند و تلاش کند که کدهای درآمدی وصول شود تا شهرداری بتواند از لحاظ مالی خود را غنی‌تر کند.

وی تاکید کرد: موضوعاتی که مطرح می‌شود همه در حوزه کمک به شهرداری است چرا که اگر شهرداری موفق باشد شورا هم موفق عمل کرده است و در حوزه انتشار اخبار هم لازم است بیشتر دقت شود تا حساسیت ایجاد نشود.

جراره گفت: تکرار کردن بحث نیروهای مازاد شاید درست نباشد در حالی که می‌توان از این بحث به عنوان فرصت استفاده شود و با آن در تعامل با اداره‌کل امور مالیاتی استان کمبود نیرو در آن اداره از بین برد.

کد خبر 569667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.