راهکار گنت برای تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیاز ویژه

مقامات گنت بلژیک، راه اندازی یک سیستم دیجیتال جدید را اعلام کردند که به والدین اجازه می‌دهد تا کودکان با نیازهای ویژه را در مدارس برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ثبت نام کنند. این حرکت با هدف کاهش بخشی از فشار وارد شده بر والدین انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس بیانیه شهر گنت، تقاضا برای مدارس ویژه، به خصوص در مناطق روستایی خارج از گنت، بیشتر از نیازهای جامعه محلی است. بنابراین، اغلب به دلیل کمبود فضا در مدارس ویژه شهر، والدین مجبور می‌شوند فرزندان خود را در شهرهای مجاور ثبت نام کنند.

کمبود فضای لازم برای دانش‌آموزان باعث می‌شود که فرآیند ثبت نام دچار اختلال شود به طوری که مدارس با لیست‌های انتظار و بلاتکلیفی خانواده‌ها مواجه می‌شوند.

راهکار گنت برای تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیاز ویژه

برای جلوگیری از این امر، مدارس آموزش ابتدایی ویژه در گنت شروع به همکاری با مدارس همسایه برای ایجاد یک پلتفرم ثبت نام مشترک برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ کرده‌اند. در این پلتفرم والدین می‌توانند در چند مدرسه ثبت نام همزمان داشته باشند. مدارس اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند که به آن‌ها امکان می‌دهد که مهلت ثبت نام را به افراد مشخص اختصاص دهند.

رئیس بخش آموزش شهر در این رابطه گفت: "این ابتکار با الگوبرداری از اقداماتی انجام شد که مقامات محلی برای آموزش ابتدایی انجام دادند. این رویکرد منجر به نتایج خوبی در آموزش ابتدایی معمولی شده است و با اعمال این روش برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه، ثبت نام آن‌ها نیز نظم خواهد گرفت."

راهکار گنت برای تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیاز ویژه

کد خبر 569643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.