دست‌های مهربانی بر سفره افطاری نیازمندان منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه دست‌های مهربانی بر سفره افطاری نیازمندان در این منطقه خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه با هدف ترویج فرهنگ کمک و سیره اهل بیت (ع) برنامه‌های فرهنگی بسیار شایسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: سفره افطاری در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) نمادی از توجه به نیازمندان است چرا که این افراد نیاز به حامی و نباید خود را از جامعه جدا بدانند.

وی با بیان اینکه باید احساس مفید بودن افراد کم بضاعت در جامعه تقویت شود، افزود: ماه رمضان و سفره‌های افطاری و دور هم بودن علاوه بر ثواب موجب شناسایی استعدادهای درخشان بین این افراد می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه خیریه‌های زیادی دارد که در مدت کرونا نیز به افراد نیازمند کمک‌های معیشتی و درمانی زیادی کردند.

وی ضیافت‌های افطاری را تشویق و تأکیدی برای همگرایی سایر نهادها، خیران، مراکز نیکوکاری و مردم دانست و گفت: برخی از این خیریه‌های منطقه در امور درمانی، جهیزیه، سیسمونی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی و بسته معیشتی به نیازمندان کمک‌های فراوانی کردند.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان و شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) در منطقه ۲ این سنت زیبای اکرام ایتام با همکاری خیران و کمیته امداد با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از نیازمندان منطقه برگزار شد.

وی گفت: افراد ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ساکن منطقه، توسط خود کمیته امداد شناخته و به این مراسم سفره افطاری به میزبانی شهرداری منطقه ۲ دعوت شدند که پس از پایان این مراسم از خیران منطقه تقدیر به عمل آمد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین یک برنامه ویژه خانواده‌ها با محوریت کودک و نوجوان بین سه تا ۱۶ سال برگزار و جوایزی به برندگان آن شامل بازی فکری اهدا شد.

وی بیان اینکه خیریه‌های خوبی در سطح منطقه وجود دارد، گفت: در استان اصفهان حدود ۱۷۰۰ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ سمن خیریه هستند و حدود ۱۴ خیریه آن در منطقه دو شهرداری اصفهان واقع شده است.

کد خبر 569600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.