روسیه تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می‌دهد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور فقط تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می دهد.

به گزارش ایمنا، لاوروف امروز در گفت‌وگو با نشریه ایندیا تودی تاکید کرد که هر گونه اقدام جنایت‌کارانه برای ارتش روسیه ممنوع است و نقض مقررات ضبط و در مورد آنها تحقیقات انجام می‌شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو در حال انجام تحقیقات روی جنایات صورت گرفته توسط نیروهای اوکراینی و افراط‌گرایان این کشور است.

وی با اشاره به انجام تحقیقات غرب در مورد تحولات اوکراین، افزود که تحقیقات غرب در مورد جنایات و حوادث، معمولاً به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

لاوروف همچنین با اشاره به اینکه اوکراین تبدیل به پایگاهی برای ناتو شده است، اضافه کرد که ارتش اوکراین زمانیکه حضورش در شرق را تقویت کرد، تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

وزیر خارجه روسیه در اظهارات خود توضیح داد که غرب ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به عنوان ابزاری علیه روسیه گماشته است.

به گفته لاوروف، وضعیت فعلی اوکراین نتیجه مستقیم تلاش غرب و آمریکا برای تسلط و حکمرانی بر جهان است.

لاوروف در این خصوص توضیح داد: آنها می‌خواستند به دنیا نشان دهند که فقط یکجانبه‌گرایی است و چندجانبه‌گرایی وجود نخواهد داشت. همچنین آنها یک سکوی پرتاب (اوکراین) علیه ما در مرزهایمان ایجاد کردند و به اوکراین سلاح تزریق کردند.

وی افزود: "دلیل واقعی [جنگ] رضایت بیشتر کشورها پس از جنگ جهانی دوم است. آنها وعده‌های خود به رهبری روسیه را زیر پا گذاشتند و پس از بین رفتن اتحاد جماهیر شوروی شروع به حرکت ناتو به سمت شرق کردند. آنها گفتند که این یک اتحاد دفاعی است و نه یک تهدید برای امنیت روسیه.

منبع: ایرنا

کد خبر 569590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.