آمادگی شهرداری اراک برای نگهداری و مرمت بناهای تاریخی

شهردار اراک گفت: بازار سرپوشیده اراک، یکی از آثار شاخص معماری در سراسر ایران به‌شمار می‌رود و به نوعی هویت تاریخی شهر اراک محسوب می‌شود، در این راستا شهرداری آمادگی کاملی برای نگهداری و مرمت این بنای تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی امروز _سه‌شنبه، مورخ سی‌ام فروردین‌ماه_ در حاشیه بازدید استاندار مرکزی، شهردار اراک و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، از وضعیت بازار تاریخی شهر اراک، اظهار کرد: در بازدیدی که امروز به همراه استاندار و معاون عمرانی ایشان از بازار تاریخی اراک صورت گرفت مشکلات ایمنی این بنا و نقاط حادثه‌ ‌خیزی که احتیاج به مرمت دارد مورد بازدید و بررسی کلی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به بافت تاریخی اراک و حفظ و نگهداشت از آن یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری است، افزود: بازار سرپوشیده اراک، یکی از آثار شاخص معماری در سراسر ایران به‌شمار می‌رود و به نوعی هویت تاریخی شهر اراک محسوب می‌شود، در این راستا شهرداری آمادگی کاملی برای نگهداری و مرمت این بنای را تاریخی دارد.

شهردار اراک تصریح کرد: در سال جدید، طبق روال همیشه اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان برای مرمت این بنا در نظر گرفته‌ایم و در شهرداری بافت تاریخی برای جذب پیمانکار و انجام مناقصه نیز اقدام شده است تا با طی روند اداری عملیات مرمت و نگهداری از بازار را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی آغاز شود.

وی ادامه داد: در بودجه تملکات حجم خوبی از اعتبارات را برای تملک خانه‌های تاریخی در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه برای تملک خانه محسنی به طور جدی اقدام کرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 569573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.