ماجرای دانشجوی دانشگاه اصفهان که به همکلاسی خود چاقو زد/بازرسی دانشجویان غیرمنطقی است

مدیر دفتر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بازداشت دانشجوی ضارب در دانشکده پرستاری، افزود: سرنوشت تحصیلی ضارب براساس قانون خواهد بود؛ تلاش ما این است که این فرد به دانشگاه بازنگردد و با اشد مجازات با وی برخورد می‌شود.

نورالدین سلطانیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز بیست‌وهفتم فروردین‌ماه، یکی از دانشجویان ترم چهارم پرستاری با هم‌کلاسی خود که وی را مانع تحصیل خود می‌دانست، درگیر شد و او را مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار داد.

وی دانشجوی ضارب را دارای سابقه اختلالات روانی پارانویید و بدبینی، همچنین درگیری لفظی دانست و افزود: این فرد که ساکن خوابگاه دانشگاه بود، در گذشته نیز دو ترم از تحصیل تعلیق شده و پس از آنکه تحت درمان قرار گرفته بود با تأیید بخش مشاوره دانشگاه و پزشکان معتمد داخل و خارج از دانشگاه، دوره درمان یک ساله خود را گذراند و به دانشکده پرستاری بازگشت.

دانشجوی مضروب تا سه روز آینده مرخص می‌شود

مدیر دفتر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حال عمومی دانشجوی مضروب را خوب اعلام کرد و گفت: این دانشجوی پرستاری اکنون در بیمارستان تحت نظر است و تا دو سه روز آینده مرخص می‌شود.

وی با اشاره به بازداشت دانشجوی ضارب، افزود: قوه قضائیه پیگیر این پرونده است. دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدعی‌العموم و خانواده مضروب، از این فرد شکایت کرده‌اند؛ سرنوشت تحصیلی ضارب براساس قانون خواهد بود؛ تلاش ما این است که به دانشگاه بازنگردد و تا جایی که قانون دست ما را باز گذاشته است، با اشد مجازات با این دانشجو برخورد می‌شود.

گشت‌های بازرسی در دانشگاه فعال هستند

سلطانیان، درباره رفع نگرانی دانشجویان دانشگاه پس از وقوع این حادثه، اظهار کرد: گشت‌ها افزایش پیدا کرده است، اعضای هیئت علمی و بازرسی اداره حراست دانشگاه نیز پیگیر موضوع هستند و اکنون تنشی در دانشگاه وجود ندارد.

وی درباره پیشگیری از تکرار چنین حوادثی در فضای دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: حمل اسلحه سرد برای افراد جرم تلقی می‌شود؛ اما هیچ بند قانونی که ما را موظف کرده باشد دانشجویان یا خودروی آن‌ها را در هنگام ورود به دانشگاه بررسی بازرسی کنیم، وجود ندارد؛ نه چنین امکانی وجود دارد و نه شخصیت و جایگاه دانشجویان به ما اجازه بازرسی بدنی آن‌ها را می‌دهد.

مدیر دفتر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این خواسته را غیرمنطقی و نشدنی دانست و گفت: گشت‌های بازرسی در دانشگاه فعال هستند، حراست دانشکده‌ها نیز در حال آماده‌باش قرار دارند تا اگر ترس و وحشتی باشد، برطرف شود؛ وگرنه در شرایط عادی گشت‌ها دائم در دانشگاه فعال هستند و محوطه دانشگاه به دوربین مجهز است.

کد خبر 569566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.