محیط زیست پاک‌تر وابسته به امضای تفاهم‌نامه با وزیر

شهردار تهران با بیان اینکه در آستانه امضای تفاهم‌نامه با وزیر نیرو هستیم، گفت: اجرای این تفاهم‌نامه به محیط زیست پاک‌تر منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه وزارت نفت و شهرداری تهران، اظهار کرد: تلاش شهرداری این است که با مشارکت با مردم و دستگاه‌های دولتی گره از مشکلات شهر تهران باز کند، بر هم انباشتگی مشکلات باعث شده تا جز با مشارکت نتوان آنها را حل کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این با وزیر مسکن و شهرسازی تفاهمی انجام شد، ادامه داد: در آستانه امضای تفاهم‌نامه با وزیر نیرو هستیم، اجرای این تفاهم‌نامه‌به محیط زیست پاک‌تر منجر خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: موضوع انرژی بسیار مهم است و تصور اینکه در این حوزه خللی ایجاد شود غیرممکن است، بنابراین سعی شد در قالب تفاهم کار پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری مشترک زمینه کار برای توسعه شهری با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود، گفت: تلاش می‌شود نوع مصرف را با کنترل دقیق به سمتی ببریم که محدودیت مصرف را به عنوان یک اصل بپذیریم و انتقال انرژی را از سطوح آلوده‌کننده به یک سطح پاک‌تر ببریم.

زاکانی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این برنامه می‌توانیم کاهش سطح مصرف و تغییر نوع مصرف انرژی به سمت هوای پاک و محیط زیست سالم‌تر را تجربه کنیم.

وی در خصوص تمهیدات در زیرساخت‌های شهری با انعقاد این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه به دنبال آن هستیم تا در زیرساخت‌های شهری بتوانیم تمهیداتی فراهم کنیم و صرفه‌جویی در مصرف انرژی محقق شود.

شهردار تهران در مورد مزیت‌های موضوع پسماند، تصریح کرد: بخشی از این پسماند را می‌توان به انرژی تبدیل کرد تا شهرداری تهران در تولید انرژی مشارکت داشته باشد.

کد خبر 569529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.