۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
شکایت از صرافی Uniswap

نسا ریزلی(Nessa Risley)، کاربر یونی سوآپ (Uniswap) از کارولینای شمالی، بین ماه می تا جولای سال گذشته حدود 10400 دلار روی رمزارزهای دیجیتالی با مارکت کپ پایین سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، Risley روند قانونی را آغاز کرد و مدعی شد که Uniswap در انجام بررسی هویت و اعمال محدودیت‌های اوراق بهادار برای کلاهبرداران که از این پلتفرم برای فهرست کردن رمزارزهای دیجیتالی شبیه به کلاهبرداری، برای انجام کلاهبرداری گسترده استفاده می‌کنند، شکست خورده است.

دو شرکت حقوقی ایالات متحده علیه Uniswap شکایت کرده‌اند و از این صرافی غیرمتمرکز (DEX) و حامیان آن، از جمله شرکت‌های مشهور ریسک پذیر (VC) مانند A16z و Paradigm به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار با ارائه و فروش اوراق بهادار در قالب رمزارزهای دیجیتال شکایت کرده‌اند.

شکایتی که توسط Kim & Serritella LLP و Barton LLP ارائه شده است، با هدف دعوت از قربانیانی مانند Risle در Uniswap پول خود را از دست داده‌اند، برای پیوستن به یک دعوای دسته جمعی علیه بنیانگذاران و توسعه دهندگان این پلتفرم می‌باشد. این سازمان ادعا کرد که Uniswap در افشای بیانیه‌های ثبت، از جمله اطلاعات مربوط به ریسک سرمایه گذاری‌های مرتبط برای اوراق بهاداری که به کاربران می‌فروختند، شکست خورده است.

علاوه بر این، دعوای دسته جمعی بیان می‌کند که Uniswap Labs اجازه داده است فعالیت‌های غیرقانونی و کلاهبرداری روی پلتفرم خود انجام شود. یکی از اتهامات اصلی ساختار کارمزد DEX را هدف قرار می‌دهد که طبق این بیانیه، با پرداخت بخشی از کارمزد هر معامله به ارائه دهندگان نقدینگی، تقلب را تشویق می‌کند.

در همین حال، Uniswap هزینه‌هایی را برای توسعه‌دهندگان جمع‌آوری می‌کند و می‌تواند بخشی از آن هزینه‌ها را برای خود نگه دارد. این سودها به طور بالقوه Uniswap را به عنوان تسهیل کننده خاموش کلاهبرداری‌ها قرار می‌دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به Uniswap چشم دوخته است

این شکایت، اولین موردی نیست که اصل غیرمتمرکز بودن پروتکل‌های DeFi را به چالش می‌کشد. یک پروتکل پس‌انداز رمزنگاری گیمیفیکیشن، پول توگدر (PoolTogether)، از نظر قانونی توسط مهندس نرم افزاری به نام جوزف کنت(Joseph Kent) به چالش کشیده شد و ادعا کرد که عمل این پروتکل اساساً نوعی لاتاری است که طبق قانون نیویورک ممنوع شده است.

کد خبر 569517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.