۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
آخرین تغییرات در سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی طی حکمی «روح‌الله سهرابی» را به‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و «حسین طلابیگی» را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنا به پیشنهاد حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی حکمی روح‌الله سهرابی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و حسین طلابیگی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد.

روح‌الله سهرابی متولد همدان و عضو رسمی کانون کارگردانان ایران است. دوره حرفه‌ای فعالیت‌های او از سال ۱۳۸۷ با ساخت فیلم بلند «محدوده ابری» آغاز شد. «خاکستر و برف» دومین فیلم سینمایی سهرابی است که در ژانر دفاع مقدس تولید شد و جوایزی نیز کسب کرد. سریال ۵۰ قسمتی «آرام می‌گیریم» از دیگر آثار هنری سهرابی است که در نظرسنجی صدا و سیما، پرمخاطب‌ترین سریال سال ۱۳۹۵ تلویزیون لقب گرفت. وی تحصیلات دکترای تخصصی خود را در رشته علوم سیاسی پی گرفت و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بوده است. سهرابی علاوه بر تألیف چندین جلد کتاب در زمینه‌های اجتماعی و ادبی، عضویت در شوراهای سیاست‌گذاری، انتخاب و داوری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و عضویت در شورای پروانه ساخت ویدئویی سازمان سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد.

حسین طلابیگی متولد ۱۳۵۰ در مشهد است و دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته طراحی صنعتی است. مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر، قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از جمله سوابق مدیریتی وی است. تدریس در دانشگاه، طراحی جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی «طوفان شن»، «دایناسور»، «آتش سبز»، مستند «شهید کاوه» و سریال‌های «پروانه‌ها می‌نویسند»، «آتش و شبنم»، «مسافران زمان»، «هوش سیاه»، «پنجمین خورشید» و نیز داوری در جشنواره‌های مختلف از جمله جشن بزرگ سینمای ایران و جشنواره فیلم و سریال سیما از دیگر فعالیت‌های او است.

کد خبر 569516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.