حمایت مجلس از برنامه‌های بهداشت و درمان بنیاد شهید

نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به تشریح اهداف و وظایف بنیاد پرداخت و گفت: وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه، بیانات امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت و سند چشم‌انداز در حوزه‌های خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است که با توجه به این موضوع باید به نیازهای درمانی این عزیزان به صورت ویژه توجه شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان ایثارگران طراحی شده است. در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲,۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که بخشی از آن در مورد بیمه تکمیلی بود که این مشکل حل شد و امیدواریم با پیش‌بینی صورت گرفته و همچنین حمایت‌های خوب مجلس شورای اسلامی این وضعیت سال جاری بهبود یافته است و با تأمین اعتبارات لازم مشکل درمان تکمیلی ایثارگران کاهش یابد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست از حضور قاضی‌زاده‌هاشمی تشکر کردند و این اقدامات را به عنوان مقدمه‌ای برای ایجاد تحول در بنیاد شهید و امور ایثارگران ذکر کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین از برنامه‌های ارائه شده حمایت کرده و اظهار امیدواری کردند، این برنامه‌ها موجب تحول در خدمات‌رسانی به ایثارگران و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

کد خبر 569457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.