تهدید علیه ایران، پاسخ در تل‌آویو

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، سی‌ام فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تهدید علیه ایران، پاسخ در تل‌آویو» به بررسی اظهارات روز گذشته رئیس جمهور پرداخت و نوشت: پیام امید برای دوستداران انقلاب اسلامی و پیام بازدارندگی برای دشمنان؛ این تعبیر رئیس جمهور برای توان رزمی، نظامی و دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که روز گذشته گوشه‌ای از آن به نمایش درآمد. رژه نیروهای چندگانه ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، دارای جذابیت‌هایی هم برای ناظران داخلی و هم برای رسانه‌ها و تحلیلگران خارجی بود. جذابیت داخلی به این معنی که انواع و گونه‌های تازه‌ای از تسلیحات رزمی و دفاعی به نمایش درآمد، تجهیزاتی که بنا به گفته رئیس‌جمهور، همه آن‌ها در شرایط تحریم و بدون کمک از خارج ساخته و تجهیز شده‌اند.

انواع پهپادها: دور برد و انتحاری با بمب‌های جدید، سامانه‌های جدید موشکی و نیز سامانه‌های جدید پدافندی، از نمونه‌های مهم دفاعی و تسلیحاتی به نمایش درآمده در رژه روز گذشته بود، اما درست همین تجهیزات و ادوات که پیام امید برای دوستداران انقلاب اسلامی دارد، پیام بازدارندگی نیز برای دشمنان دارد. با این توضیح که این پیام بازدارندگی، روز گذشته با صراحتی بیشتر و در کلامی شفاف‌تر از گذشته، از سوی رئیس‌جمهور بیان و تکرار شد. آیت‌الله رئیسی، نه تنها از آمادگی بالای قوای نظامی کشور و اشراف اطلاعاتی بالای این نیروها نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد، بلکه مشخصاً رژیم صهیونیستی را مخاطب قرارداد و هشدار داد که «هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.»

رئیس‌جمهور در کنار این عتاب و هشدار صریح به رژیم صهیونیستی، به امیدآفرینی بین‌المللی و فراتر از مرزهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد، آنجا که قدرت نیروهای مسلح و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همه محرومان و مستضعفان عالم دانست. به هر رو، مراسم روز گذشته نشان دهنده بالندگی فزاینده توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و البته تنها در یک بازوی دفاعی آن، یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، توانی که با تکیه بر توان داخلی و نیازسنجی‌های ملی حاصل شده و در خدمت اهداف ملی و اسلامی نیز قرار دارد. و این همه، غیر از نیروهای مسلح است که به تعبیر رئیس جمهور «کارآزموده، دارای مهارت، منضبط، انقلابی، مکتبی و دارای روحیه ارزشمند دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستند.»

تهدید علیه ایران، پاسخ در تل‌آویو

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جدول غیرانسانی تعرفه‌های پزشکی!» نوشت: ضرب‌المثل «به مرگ بگیر تا به تب راضی شوند» حکایت این روزهای سازمان نظام پزشکی است! خروجی دوازدهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی و محاسبه بهای تمام‌شده خدمات پزشکان در سال ۱۴۰۱ حکایت همین ضرب‌المثل است.

اواخر دی ماه سال گذشته هم صفحه اینستاگرام سازمان نظام پزشکی با انتشار جدولی مشابه همین جدول تلاش کرد تا رأی خودش را درباره رشد ۶۰ درصدی تعرفه‌های درمان به کرسی بنشاند. حالا هم با زمزمه‌های رشد ۵/۲۸ درصدی مزد درمان برای سال ۱۴۰۱ شورای عالی نظام پزشکی در جلسه‌ای همان جدول نجومی را با امضای چهار تن از اعضای شورای عالی خود منتشر کرده‌است؛ جدولی که اگر طبق آن عمل شود، برای یک سرماخوردگی ساده باید ۱۸۵ هزار تومان برای ویزیت پزشک عمومی پرداخت کرد.

در بخش هتلینگ یا همان بستری در بیمارستان هم، بابت هر شب اقامت در اتاق خصوصی ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و چیزی حدود دو تا سه برابر قیمت یک شب اقامت در هتلی پنج ستاره باید هزینه کرد! قیمت‌های پیشنهادی سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال جاری در حالی است که طبق آمارها سالانه ۶۰۰ هزار نفر بر اثر هزینه‌های کمرشکن سلامت زیر خط فقر می‌روند و نبود منابع و عملکرد ضعیف بیمه‌ها موجب‌شده بر خلاف تأکید قوانین سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه و اسناد بالادستی نظام در بخش سلامت، پرداخت از جیب بیماران به جای کاهش به زیر ۳۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و بار اصلی افزایش تعرفه‌ها بر دوش بیماران می‌افتد.

تعرفه‌های پیشنهادی نظام پزشکی هر چند از سوی رئیس سازمان بیمه سلامت تکذیب شد، اما حتی همان افزایش ۵.۲۸ مصوب شورای عالی بیمه برای تعرفه‌ها هم برای قاطبه مردم که از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند، چالش‌برانگیز خواهد بود. تعیین میزان رشد تعرفه‌ها و مزد درمان چالش همه ساله نظام سلامت است و چانه‌زنی و مناقشات زیادی بین نظام پزشکی و بیمه‌ها بر سر تعرفه‌ها وجود دارد. حتی سال ۹۳ و با اجرای طرح تحول سلامت و رشد ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصدی مزد درمان با اجرای این طرح ماجرای چانه‌زنی سر تعیین تعرفه‌ها ادامه داشت.

تهدید علیه ایران، پاسخ در تل‌آویو

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قطعاً پیروزی نهایی برای مردم فلسطین به دست خواهد آمد» نوشت: علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تماس تلفنی جداگانه با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیرامون مسائل اخیر در فلسطین گفت‌وگو کرد.

ولایتی در تماس تلفنی با زیاد نخاله ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و پیروزی‌های بزرگ ملت مظلوم فلسطین با هدایت رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی، گفت: پیروزی‌های بزرگ مردم غیرت‌مند و مبارز فلسطین را تبریک می‌گویم و به لطف خداوند بزرگ، این مجموعه اقدامات ارزشمند جوانان فلسطین و مردم غیور این سرزمین الهی موجب شده است که مجموعه توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین منطقه و حامیان آنان خنثی شود.

وی افزود: جوانان شجاع و از جان گذشته‌ای که جان خود را فدای اسلام عزیز کردند، نقش ارزشمندی در این فرایند افتخار آفرین داشته‌اند و خداوند ارواح شهدای عزیز فلسطین را با انبیا و اولیای الهی محشور گرداند. دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد: نقش شما و جنبش جهاد اسلامی در هدایت مبارزات افتخار آفرین سرزمین اسلامی فلسطین مورد تقدیر مسلمانان جهان است و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد ایستاد.

ولایتی گفت: این دو جنبش ارزشمند اسلامی در چارچوب تعالیم اسلام و ارزش‌های دینی، مردم فلسطین را هدایت می‌کنند و علت توفیق آنها نیز همین تمسک به اسلام است و انتفاضه‌هایی که صورت گرفته با تمسک به آرمان اسلامی بوده است که مردم فلسطین را به میدان آورده و این مهم جز در سایه اسلام و پرچمی که برافراشتید، امکان‌پذیر نبود و باید گفت آنچه که مردم ایران را نجات داد، تمسک به اسلام بود و در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین باز اسلام است که تنها مکتب نجات‌بخش و دستیابی به آرمان‌ها و پیروزی‌ها است.

تهدید علیه ایران، پاسخ در تل‌آویو

کد خبر 569434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.