اجرای طرح «شهر ایمن» با همکاری دستگاه‌های اجرایی

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: سال گذشته سازمان آتش‌نشانی گرگان با رویکرد توجه خاص به مسئله آموزش شهروندی، طرح شهر ایمن را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی آغاز کرد و توانست اقدامات خوبی در این راستا ارائه دهد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش مقدماتی اطفای حریق و کار با خاموش کننده‌های دستی، ایمنی در منزل، آشپزخانه و آسانسور در دو مرحله و برای تمام خانه‌های فرهنگ سطح شهر انجام شد و حدود ۶۰۰ نفر در این دوره آموزش دیدند.

وی افزود: با هماهنگی و نامه‌نگاری‌های انجام شده با فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، طرح آموزش کارکنان ادارات، بانک‌ها، کارکنان انتظامی و نظامی و کارکنان سایر دستگاه‌ها انجام شد و تعداد ۱۲۰۰ نفر آموزش‌های لازم نظیر اطفای حریق و نحوه کار با خاموش کننده‌های دستی را فرا گرفتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در دیدار با فرمانده سپاه گرگان مقرر شد آموزش پایگاه‌های بسیج در محلات شهر گرگان انجام شود، در این آموزش‌ها مواردی همچون نحوه اطفای حریق و نحوه کار با خاموش کننده‌های دستی انجام شد و تعداد ۴۵۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

صفری تاکید کرد: برای نخستین بار طرح آموزش نمازگزاران مساجد آغاز شد و در این دوره به ۱۸۲۰ نفر از نمازگزاران مساجد در وقت نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا آموزش‌هایی نظیر ایمنی در منزل، پیشگیری از مرگ خاموش و شناخت خاموش کننده‌ها، ارائه شد.

آموزش ساکنان مجتمع‌های مسکونی اصلی‌ترین بخش طرح شهر ایمن

وی تصریح کرد: آموزش‌های مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت از اصلی‌ترین موارد طرح شهر ایمن بوده که با هماهنگی‌های واحد آموزش، کارشناسان آموزش سازمان در محل مجتمع‌های مسکونی حاضر شده و آموزش ایمنی در منزل را برگزار کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ مجتمع مسکونی و تعداد ۴۶۵ نفر از اهالی مجتمع‌ها آموزش‌های ایمنی را فراگرفتند، گفت: تیم‌های واکنش سریع در بیمارستان‌ها و راه‌آهن تشکیل شد و هدف اصلی این طرح کاهش خسارات وارده جانی و مالی و پیشگیری از گسترش حریق در مرحله اولیه بوده است.

صفری افزود: سال گذشته ۳۰ نفر از کارکنان بیمارستان‌های مسعود، پنج آذر و صیاد شیرازی آموزش‌های مقدماتی و تخصصی را پشت سر گذاشتند و با همکاری سازمان حمل مسافر و بار شهرداری گرگان، طرح تاکسی آتش‌نشان در دو مرحله آموزش مقدماتی اطفای حریق و شناخت خاموش کننده‌ها برگزار شد.

کد خبر 569423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.