قرارداد نظارتی در کنار سایر قراردادها منعقد شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: لازم است در کنار سایر قراردادها برای نظارت بر عملکرد پیمانکاران قرارداد نظارتی منعقد شود.

سیدمحمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای سبز شهری در اهواز از سوی دو مسئله تعرض بیرونی مانند چراندن احشام در فضای سبز، نگهداری و رسیدگی نکردن به آن، آسیب زدن به درختان و رسیدگی بد مانند آبیاری نکردن آن به ویژه در تابستان در حال آسیب دیدن است.

وی افزود: وقتی فضای سبز یا درختان آسیب می‌بینند ممکن است دیگر به حالت اولیه خود بازنگردد و تکرار آن نیز ممکن است به تمام فضای سبز و درختان اطراف آن آسیب برساند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه بیشترین آسیب فضای سبز مربوط به کافی نبودن تلاش پیمانکار است، تاکید کرد: لازم است در قرارداد با پیمانکاران برای حفظ و نگهداری از فضای سبز نیز مواردی گنجانده شود، نادیده گرفتن این مسئله در قراردادهای فضای سبز حلقه مفقوده‌ای است که شهرداری باید در این زمینه پیگیری کند. هر چند ممکن است پیمانکاران این موارد را رعایت نکنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده باید در کنار قراردادهای کاری یک قرارداد بازرسی و نظارت نیز منعقد شود، هر چند ممکن است مبلغ آن پایین باشد، اما اطلاعات مورد نیاز را تأمین می‌کند تا ارزیابی مناسبی از عملکرد پیمانکار بر اساس قرارداد داشته باشیم.

پورموسوی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداری نمی‌تواند بازخواست مناسبی از پیمانکار داشته باشد، نبود همین داده‌ها و اطلاعات است که می‌توان با استفاده از یک گروه نظارتی، عملکرد پیمانکار را زیر نظر گرفت.

کد خبر 569401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.