۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

پیش‌بینی افت تا محدوده ۳۵ هزار دلار برای بیت کوین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۴۰ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۲۵ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۹۱۶ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۱۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۶۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۳۷ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۴۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۸۲ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۹۷ درصدی

سولانا (SOL): ۹۷ دلار و ۶ سنت

تغییرات: رشد ۰.۶۴ درصدی

ترا (Tera): ۷۶ دلار و ۸۶ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۷۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۳ دلار و ۴۸ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۵۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۵ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۶۴ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۲۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: افت تا محدوده ۳۵ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۶۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۲ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۱ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۹ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۸۰ میلیارد دلار

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۴ واحد. افزایش ترس در بازار، ورود به محدوده ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

بیشترین رشد و بیشترین کاهش

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

قیمت بیت کوین به زیر ۳۹ هزار دلار سقوط کرد

دقایقی پیش قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۳۳ روز گذشته به زیر سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به ۳۸٬۶۹۷ دلار رسید. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر قیمت در نزدیکی سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار در نوسان است.

پیش‌نویس لایحه تنظیم مالیات ارزهای دیجیتال به مجلس دوماً روسیه ارائه شد

پیش‌نویس لایحه‌ای برای به‌روزرسانی قانون مالیاتی روسیه، در جهت گنجاندن مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در مجلس دومای روسیه ارائه شده است. این لایحه برای تنظیم مالیات بر فروش و سود در بازار ارزهای دیجیتال این کشور است. یکی از جنبه‌های پیش‌نویس این لایحه، اعمال مالیات بر ارزش‌افزوده برای اپراتورهای صرافی‌ها و پلتفرم‌های صادرکننده دارایی‌های دیجیتال مالی است.

همچنین گفتنی است که طبق این لایحه، نهادهای روسی برای فروش توکن‌های خود باید ۱۳ درصد از درآمد حاصل را به عنوان مالیات پرداخت کنند، درحالی‌که این رقم برای شرکت‌های خارجی ۱۵ درصد است. این قانون تأثیری بر شهروندان روس دارای ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.

بیش از ۸۰ درصد دارندگان کاردانو در محدوده زیان‌دهی هستند

توکن بومی شبکه کاردانو سال گذشته سوددهی بسیار خوبی را از خود نشان داد و توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرد. با این حال شرایط بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ ناامید کننده بود و توکن ADA نیز در این شرایط سهم گسترده‌ای داشت. گفتنی است که سودآوری کاردانو در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد است.

براساس داده‌های IntoTheBlock در حال حاضر ۸۲ درصد کاربران کاردانو در محدوده زیان‌دهی هستند و تنها ۱۴ درصد از دارندگان این ارز دیجیتال در محدوده سود به سر می‌برند. کاردانو نیز نتوانسته سود خود را از بازار نزولی پس بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد نهنگ‌ها به آینده این سکه امیدوارند، زیرا نهنگ‌ها همچنان در حال جمع‌آوری و نگهداری کاردانو می‌باشند.

نسیم طالب: افزایش نرخ بهره حباب توکن‌های غیرمثلی را از بین می‌برد

نسیم طالب، ریاضی‌دان و نویسنده کتاب قوی سیاه (Black Swan) معتقد است که حباب شکل‌گرفته حول توکن‌های غیرمثلی به دلیل افزایش نرخ بهره در حال از بین رفتن است. وی همچنین باور دارد که شوق پیرامون توکن‌های غیرمثلی ممکن است به پایان خود رسیده باشد. طالب می‌گوید نرخ بهره بالاتر باعث ترکیدن این حباب می‌شود. انتظار می‌رود که سیاست انقباض پولی مداوم فدرال رزرو ایالات‌متحده بر دارایی‌های پر ریسک فشار وارد کند.

طالب در تأیید ادعای خود به این واقعیت اشاره کرد که ارزش توکن غیرمثلی توییت جک دورسی تقریباً تمام ارزش خود را از دست داده است. گفتنی است که تاکنون کسی برای این توکن غیرمثلی پیشنهادی بالاتر از ۱۸ هزار دلار ارائه نکرده است که به معنای از بین رفتن ۹۹ درصد ارزش آن است. این توکن به قیمت ۲.۹ میلیون دلار توسط دورسی فروخته شد و مالک کنونی آن، در ابتدا برای فروش این توکن غیرمثلی ۴۸ میلیون دلار درخواست کرده بود.

تحلیلگر معروف بلاک چین: بیت کوین در یک مرحله انباشت سنگین قرار دارد

ویلیام کلمنته، تحلیلگر محبوب بلاک چین در آخرین نسخه خبرنامه بلاکور اینتلیجنس (Blockware Intelligence) گفته که بیت کوین در حال گذارندن مرحله انباشت عظیمی است و نهادهای بزرگ اکنون صدها میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارند. او گفت که به‌رغم پرایس اکشن بی‌ثبات بیت کوین، فعالان بازار در حال خرید و نگهداری بیت کوین با یک نرخ بی‌سابقه هستند. او همچنین نوشته است میزان خروجی صرافی‌ها به نرخی رسیده که تنها ۳ بار در تاریخ بیت کوین اتفاق افتاده است که مربوط به مارس ۲۰۲۰، دسامبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ بوده‌اند.

کلمنته همچنین می‌گوید که بازار این هفته برای اولین بار از ماه ژانویه، شاهد افزایش ذخایر نهنگ‌ها بوده که نشان‌دهنده افزایش تقاضا توسط نهادهایی با بیش از ۱,۰۰۰ بیت کوین بوده است. گفتنی است که نهنگ‌های بیت کوین در حال حاضر مجموعاً بیش از ۲۸۰.۵۹ میلیارد دلار بیت کوین نگهداری می‌کنند.

واکنش ویتالیک بوترین به اقدام ایلان ماسک برای تصاحب خصمانه توئیتر

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در توییترش علیه تلاش‌ها برای تصاحب خصمانه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی صحبت کرد. این برنامه‌نویس و میلیاردر برجسته ارزهای دیجیتال معتقد است که تصاحب این شرکت‌ها توسط ثروتمندان می‌تواند عواقب بسیاری جدی به همراه داشته باشد. او همچنین می‌گوید که حتی یک دولت خارجی که از نظر اخلاقی به چالش کشیده شده نیز می‌تواند به‌طور بالقوه اقدام مشابهی انجام دهد.

بوترین گفت که در مقایسه با ادامه وضعیت موجود در توئیتر، مخالف تحت کنترل درآوردن این شرکت توسط ایلان ماسک نیست. بوترین معتقد است که اتریوم مانند رسانه‌های اجتماعی، یک ابزار عمومی است. وی همچنین متقاعد شده که افراد ثروتمند نباید اجازه داشته باشند که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را تصاحب کنند، زیرا آنها تمایل دارند تا این رسانه‌های اجتماعی را پولی کرده و از سطح بالای نفوذ آنها استفاده کنند.

نقشه بازار رمز ارزها

 افت ۳.۲۵ درصدی بیت کوین

کد خبر 569344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.