توسعه کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در کاشان

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان از برنامه‌ریزی برای توسعه حدود ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مظلومی امروز _دوشنبه، بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی توسعه خواهد یافت، اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاه هم اکنون حدود ۳۲۰۰ هکتار است.

وی افزود: گیاهانی همچون نعنا، زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، شیرین‌بیان، موسیر، پنیرک، حنا، آویشن، رازیانه، سیاه‌دانه گشنیز و رازک عمده گیاهان دارویی بوده که وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه آن‌ها است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه زنجیره ارزش بسیاری از گیاهانی که درصدد توسعه آن هستیم، کامل شده است، تصریح کرد: بنا داریم در سال‌جاری بر روی ارتقای کیفیت و بهره‌وری این گیاهان فعالیت کنیم که نتیجه آن بالا بردن ارزش‌افزوده محصولات خواهد بود.

وی با بیان اینکه با حکمرانی واحد بر روی هر یک از زنجیره‌ها می‌توانیم ارزش محصولات را با مبنای علمی ارتقا دهیم، تصریح کرد: باید روش‌های تولید محصول و فرآوری اولیه و ثانویه و همچنین بازرگانی و برندینگ این محصولات ارتقا پیدا کند تا جایگاه بازرگانی آن به نحو شایسته‌ای بالاتر رود.

مظلومی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین فعالیت‌های سال جاری گسترش باراندازهای گیاهان دارویی است، گفت: برای ارتقای باراندازها تسهیلاتی را تهیه خواهیم کرد تا بتوانیم کشاورزی قراردادی و خرید محصولات بر اساس کیفیت را انجام دهیم.

وی بابیان اینکه ایجاد باراندازها سبب مدیریت فروش این محصولات در داخل و صادرات آن خواهد شد، ادامه داد: همچنین ارزش‌افزوده را با تنوع محصول و همچنین تبدیل مواد خام به مواد فرآوری شده افزایش خواهیم داد.

کد خبر 569334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.