تبدیل خیابان‌ها به مسیرهای دوطرفه دوچرخه‌سواری در اتریش

مقامات شهر گراتس اتریش قصد دارند اقداماتی را با هدف بازآرایی سلسله مراتب ترافیک و دو برابر کردن تعداد دوچرخه سواران در سه سال آینده آغاز کنند.

یکی از پیشنهادات مهمی که مورد بحث قرار گرفته است شامل تبدیل تمام خیابان‌های یک‌طرفه شهر به خیابان‌های دوطرفه دوچرخه‌سواری و در نتیجه محدود کردن بیشتر خودروها در فضای شهری بود. این حرکت بازتاب ابتکار اخیر لوکزامبورگ است که حق تقدم دوچرخه‌سواری را در مناطق خاصی در پایتخت معرفی کرد.

در حال حاضر، وقتی صحبت از قوانین جاده‌ای و نحوه ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در شهر می‌شود، خودروها حرف اول را می‌زنند اما دیگر این موضوع در دومین شهر بزرگ اتریش مطرح نخواهد بود چراکه عابران پیاده نسبت به دوچرخه‌سواران و وسایل حمل‌ونقل عمومی اولویت خواهند داشت.

با اجرای این برنامه، شهروندان باید وسایل نقلیه موتوری را با دوچرخه به عنوان وسیله اصلی حمل‌ونقل در شهر جایگزین کنند. بنابراین انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ تردد دوچرخه در این شهر دو برابر شود. در حال حاضر، تنها ۱۹ درصد از شهروندان از دوچرخه به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل خود استفاده می‌کنند.

تبدیل خیابان‌ها به مسیرهای دوطرفه دوچرخه‌سواری در اتریش

قبل از استفاده گسترده از خودرو در نیمه اول قرن بیستم، خیابان‌های این شهر به عابران پیاده، اسب‌ها و اشکال اولیه حمل‌ونقل عمومی مانند تراموا تعلق داشت. پس از آن، با استقبال بیشتر مردم از ماشین شخصی و افزایش تصادفات جاده‌ای، مقامات محلی شروع به جداسازی ترافیک موتوری از عابران پیاده کرد؛ نتیجه اینکه عابران پیاده به پیاده روها رانده شدند و ماشین‌ها حاکمیت خیابان‌ها را به دست گرفتند.

به گفته جودیت شونتنر، معاون شهردار گراتس که مسئولیت سیاست ترافیکی را نیز بر عهده دارد، شبکه جاده‌ای در گراتس به محدودیت‌های خود رسیده است. در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت شهر در منطقه متروی آن تا سال ۲۰۳۰ به میزان چشمگیر ۲۰ درصد افزایش یابد.

مقامات به جای گسترش فضای ماشین‌ها، زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، گزینه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را ارتقا داده‌اند. بر اساس طرح جامع دوچرخه سواری شهر، مردم در هر سنی باید تشویق شوند که به دوچرخه روی بیاورند. در عین حال، حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روها و مهم‌تر از همه مسیرهای دوچرخه‌سواری باید جذاب‌تر شود تا از ترافیک جلوگیری شود.

مسئولان خواستار این هستند که تمام خیابان‌های یک‌طرفه شهر به مسیرهای دوچرخه دوطرفه تبدیل شود. این امر باعث نظم بخشیدن به تردد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران می‌شود. برنامه‌های آینده‌نگر گراتس شامل سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی طی هشت سال آینده و احداث ۱۰۰ کیلومتر زیرساخت جدید دوچرخه سواری است.

تبدیل خیابان‌ها به مسیرهای دوطرفه دوچرخه‌سواری در اتریش

کد خبر 569319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.