عزم مدیریت شهری کرمان برای بهره‌برداری از پارک کودک

شهردار کرمان گفت: پارک کودک در منطقه پنج شهرداری ۲۵۰۰ مترمربع وسعت دارد و انگیزه مدیریت شهری برای بهره‌برداری از این پارک در جهت توجه به کودکان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شعرباف با اشاره به بهره‌برداری چهار بوستان در کرمان، اظهار کرد: مقارن با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) چهار بوستان به‌مساحت ۱۷ هزار متر مربع در این شهر به بهره‌برداری رسید، این بوستان‌ها شامل دو بوستان "همای و همایون" و "نسترن" در منطقه دو و بوستان‌های "کودک" در منطقه پنج و "شهید همت" در منطقه چهار افتتاح کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره به توسعه پارک‌ها و فضای سبز اهتمام ویژه دارد، اظهار کرد: همکاران ما در این دوره با سرعت‌بخشیدن به فرایند بهره‌برداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری موفق شدند در قالب طرح پویش شهر پویا، بوستان‌های کودک، شهید همت، همای و همایون و نسترن را با هزینه حدود ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسانند.

شهردار کرمان تصریح کرد: بوستان همای و همایون با هشت هزار متر مربع و بوستان نسترن با چهار هزار متر مربع واقع در منطقه دو شهرداری کرمان است، در مجموع با وسعت ۱۲ هزار متر مربع دارای امکاناتی از جمله مجموعه وسایل بازی کودک و ورزش، زمین والیبال، رینگ دوچرخه‌سواری، میز تنیس، میز شطرنج و سالن آمفی‌تئاتر روباز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار آب‌نماها و آلاچیق‌های ساخته‌شده در این دو بوستان و تأمین روشنایی، مکان مفرح و آرام‌بخشی را برای شهروندان فراهم کنیم.

شعرباف در خصوص افتتاح بوستان شهید همت به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع واقع در منطقه چهار شهرداری کرمان در دو فاز همجوار، گفت: این بوستان از امکاناتی نظیر وسایل بازی کودک و ورزش، فضای سبز و تأمین روشنایی مناسب برخوردار است.

وی با اشاره به انتخاب کرمان به‌عنوان پایلوت (نمونه) شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: انگیزه مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پارک کودک، به‌عنوان نمادی از توجه به کودکان است، پارک کودک در منطقه پنج شهرداری کرمان با وسعت ۲۵۰۰ متر مربع و اجرای فضای سبز، فرش‌موزاییک و فوم مخصوص به‌عنوان فرش ویژه وسایل بازی کودکان، همزمان با سالروز امام مهربانی، امام حسن (ع) آماده پذیرایی از همشهریان و استفاده کودکان است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد کار ساخت بوستان همای و همایون، ۸۵ درصد بوستان نسترن، ۱۰ صددرصد بوستان کودک و ۵۰ درصد از بوستان شهید همت، در دوره جدید مدیریت شهری اجرا شده است.

کد خبر 569264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.