شهر هوشمند همگرا رویکردی برای تحقق «اصفهان من، شهر زندگی»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان بر دست‌یابی به رویکرد شهر همگرا از طریق ابزار هوشمندسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی در در رویداد بین‌المللی شهرهای هوشمند سازمان جهانی IEEE که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تعریف شعار شهر هوشمند همگرا برای نقشه راه هوشمندسازی خود، سعی در دست‌یابی به شعار شهردار اصفهان، با عنوان "اصفهان من شهر زندگی" دارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و محیط‌های شهری طیف وسیعی از انتخاب‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی را پیش روی آنان قرار می‌دهد، افزود: ساختارهای متراکم و هماهنگ شهری به واسطه هزینه کمتر و دسترسی به خدمات، می‌تواند انرژی و سایر منابع را ذخیره کند و زمینه توسعه اقتصاد مقیاس و صرفه‌جویی را فراهم سازد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرهای پایدار و خوش‌ساخت می‌توانند تأثیر حداقلی زیست‌محیطی، انرژی تجدیدپذیر و استفاده از منابع را به وجود بیاورند و یک اقتصاد سبز پر رونق را به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه شهرهای پایدار می‌توانند یک محیط دوست‌داشتنی، ایمن و سبز و یک زندگی متنوع اجتماعی، فرهنگی و فکری فراهم کنند، گفت: این مفهوم از طریق الگوی شهر همگرا امکان تحقق خواهد داشت.

ابراهیمی اظهار کرد: رویکرد «شهر همگرا SymbioCity » با استفاده از اصطلاح میان رشته‌ای، بر ضرورت جذب بازیگران و ابزارهای مختلف در روند توسعه شهری تاکید مؤکد دارد، همچنین، اصطلاحات "میان رشته‌ای " و "فرا رشته‌ای" نیز در این رویکرد مورد استفاده قرار می‌گیرند که مفهوم فرارشته‌ای نشان دهنده رویکردی استراتژیک به تولید دانش است که دانش علمی را با تجربه‌های موجود در سیاست‌گذاری، عمل در کسب و کار و زندگی اجتماعی ترکیب می‌کند و اصلاح میان‌رشته‌ای به ترکیب بازیگران مختلف جهت حل چالش‌های شهری از طریق ابزارهای متنوع و نوین می‌پردازد.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای نوین در قرن بیست‌ویکم، هوشمندسازی است که در مفهوم آن علاوه بر ارتباط میان بازیگران مختلف شهری، به استفاده از زیرساخت‌های فیزیکی و سایبری جهت اصلاح و بازتعریف خدمات شهری تاکید شده است؛ لذا موضوع مهم ترکیب این ابزار با الگوی شهر همگرا جهت دست‌یابی به پایداری شهری است.

کد خبر 569261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.