شهر کروات میزبان موسسه هوشمند کشاورزی

شهر ویرویتیتسا کرواسی جدیدترین برنامه‌های طراحی مفهومی مرکز کشاورزی هوشمند و فعالیت ICT خود را اعلام کرد. با ایجاد این مرکز جدید، شهرستان ویروویتیتسا-پودراوینا بر فعالیت‌های تحقیقاتی علمی تمرکز خواهد کرد تا کشاورزان خود را رقابتی‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه ما می‌دانیم که تولید مواد غذایی در آینده چقدر مهم خواهد بود، اما باید این نکته را در نظر داشت که فناوری‌های مدرن برای تسهیل فرآیندهای کشاورزی، می‌تواند کار را برای کشاورزان آسان‌تر کند.

آندروویچ، شهردار ویروویتیتسا-پودراوینا در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد که صنعت ICT یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های در حال رشد در جهان و کرواسی است. با احداث مرکز جدید، این شهرستان به دنبال استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای تقویت رقابت پذیری مزارع کشاورزی است.

در یک بیانیه مطبوعاتی، شهر ویرویتیتسا گزارش می‌دهد که حسگرهایی را در مزارع سراسر منطقه نصب خواهد کرد. سپس این دستگاه‌ها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به مرکز کشاورزی هوشمند می‌فرستد؛ جایی که با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته برای یافتن شرایط بهینه برای هر گیاه، اطلاعات تجزیه و تحلیل می‌شود.

شهر کروات میزبان موسسه هوشمند کشاورزی

علاوه بر این، پروژه هوشمند از هواپیماهای بدون سرنشین، نقشه‌های دیجیتال، روباتیک و سایر فناوری‌های پیشرفته استفاده خواهد کرد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، کشاورزان منطقه توصیه‌هایی دریافت خواهند کرد که به آنها کمک می‌کند تا نتایج بهتری داشته باشند.

مؤسسه جدید علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید کشاورزان و کمک به رشد بخش کشاورزی، به نفع دانشجویان و کارشناسان منطقه نیز خواهد بود. بویان میجوک، رئیس بخش اقتصاد و کشاورزی شهرستان ویروویتیکا-پودراوینا در این رابطه توضیح داد: "با توجه به اینکه مرکز کشاورزی هوشمند، روبروی مؤسسه پلی تکنیک Virovitica و در نزدیکی مرکز فناوری و نوآوری شهر قرار خواهد گرفت، ما معتقدیم که محل تجمع دانشگاهیان خواهد بود و دانشجویان و کارشناسان پلی تکنیک Virovitica با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا مهارت‌های خود را ایجاد کنند."

شهر کروات میزبان موسسه هوشمند کشاورزی

کد خبر 569256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.